This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

cilinder afwerking

malossi23

love 125 cc :p
cilinder afwerking

--------------------------------------------------------------------------------

hallo ik kan een malossi speed replica kopen ma ik heb n een vraagje ik heb iets opgemerkt aan de inlaat poort van de cilinder, die heeft zoe en stukje van 1 mm eruit, is dat normaal, die jongen zegt dat het aan de afwerking ligt van malossi klopt dat??
Scooterbase
 
Zooo komt het spruitstuk bij jou op de uitlaatpoort?
Ik denk dat jij beter eerst een gaat kijken hoe een scooter nou echt in elkaar zit voordat je overweegt die cylinder te kopen.

Overigens is dat ding warmgelopen op de spijl, wat je heel goed aan de nu verneukte zuiger kan zien. " die jongen zegt dat het aan de afwerking ligt van malossi klopt dat??"
Dat is wel gedeeltelijk zo, maar die gast is zelf ook een kneus omdat hij hem er zo opschroeft. Je zal dus de poort beter moeten afwerken en eventueel een nieuwe zuiger kopen als die teveel verneukt is. Dat de zuigerveer op die plek een aardige groef heeft kan ik je alvast verzekeren dus die moet zowiezo vervangen worden.
 
Aidix said:
Zooo komt het spruitstuk bij jou op de uitlaatpoort?
Ik denk dat jij beter eerst een gaat kijken hoe een scooter nou echt in elkaar zit voordat je overweegt die cylinder te kopen.

En als jij nou eerst een leert lezen ipv commentaar geven, hij zegt toch de inlaatpoort...
 
en als jij nu de foto bekijkt zie je dat hij de uitlaatpoort bedoelt, het is geen cilinder met inlaat op de cilinder, maar op het carter, dus inlaatpoort is niet eens aanwezig.
 
ja dat zegt ie wel maar die foto op de scooterbase van mallosi23 is dus de uitlaatpoort..waar dat "stukje" uit mist..
dus vandaar dat Aidix het over een uitlaatpoort heeft..
inplaats dat ie zegt dat de "inlaat" vlinderpoort is warmgelopen
wat het dus totaal niet is..

rustig man ben je gefokt ofzow?
 
jow sorry mensne was een fout met da inlaat poort gedoe tis dus die twee poorten boven de vlinder uitlaatpoort, sorry voor de misverstand, maar nu de vraag als ie dus warm is gelopenn hoe komt dan dat zowel de zuigerveer als zuiger geen teken van die warmloper toont alle buiten dat ie wat warm is gelopen op de uitlaatspijl ( die zwart plek op de foto) is er niks te zien wat erop zou wijzen dat ie is warm gelopen???
 
je ziet toch vegen op de zuiger op de foto op scooterbase?
dat is een teken van een warmloper
en hoe je het in de toekomst zou kunnen vermeiden:
tja nieuwe zuigerveren (moet je zoiezo altijd doen bij warmloper)
en als er erg veel vegen etc op de zuiger staan ook nieuwe zuiger
en voor dat spijltje
ik had zelf iets gelezen over dat je hem moest opschuren zodat er meer olie blijft zitten op het spijltje en de wrijving en kans op een warmloper afnemen..
maar dat laatste weet ik dus niet helemaal zekers
 
ja je spijkltje opschuren met in olie gedrenkte waterproof schuurpapier 600, ma de zuiger heeft vegen van die warmloper ma ze zijn wel nie voelbaar, ben er over gegaan met lichteste schuurpapier en tis goed glad, de zuigerveer heeft geen enkel teken van sluitage noch beschadiging, en ja die plekje wa zou ik daarmee doen :-s want hoe moet ge zoiets opschuren?? wat me ook opviel is dat de zuiger alleen vegen had op de spijl van de uitlaat poort en niet op de kant van da plekje, dus mischien is ie alleen op de uitlaatspijl warmgelopen?
 

600? Maak er maar 150/200 van... Het moet juist niet glad zijn maar wat ruwer, omdat die groeven die je eruit schuurt daar moet olie in blijven zitten zodat het nog gladder is als dat je het bijv zou polijsten.... En ja... Je hoort vaak dat de oudere types van Malossi (en niet alleen malossi) op de uitlaatspijl warmlopen... Daarom is het aangeraden dat je hem ook teruglegt voordat je hem demonteerd, de vorige eigenaar heeft dit dus niet gedaan en hij is op de spijl warmgenakt...
 
gewoon schuurpapier 200 het hoeft niet in olie gedrekt ofzow..
hij moet gewoon opgeschuurt worden dat spijltje zodat er beter olie op blijft zitten..
en je ziet dan nisk aan de zuigerveer maar ik raad je evengoed aan om ff nieuwe zuigerveer te halen dat moet je bijna altijd doen na een warmloper..

mzzl