Cilinder Aerox 2012

Rhandy379

Well-Known Member
Beste mensen,

Gezien mijn cilinder verbrokkeld is bij de uitlaatophanging waar de uitlaat aan gemonteerd moet worden, heb ik een nieuwe cilinder nodig.
Ik wil de aerox niet te hard laten lopen (iets sneller mag wel max 10km/u maargoed) dus 50cc is wat ik zoek. Nu heb ik een paar cilinders uitgekozen die mij goed leken en sommige door diverse fora aan het licht gekomen.
Welke cilinder vinden jullie prijs-kwaliteit het beste en is er een cilindermerk wat ik over het hoofd heb gezien? Ik kijk naar prijzen tot en met 70 euro.
En past de originele cilinderkop altijd op de vervangingscilinder of moet dat specifiek voor de gekochte cilinder erbij gekocht worden?

Mijn keuzes:

Al eerder vermeld in deze forum
1. http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Cilinders en Delen/Minarelli Horizontaal L.C.&d=00001185
- Aluminium, Onbekend merk?
- 70 euro

2. https://allesvoorscooters.nl/cilind...MFNzUGUITn3ZSK838dtaTPyUPOl3YQzQaAihhEALw_wcB
- Gietijzer, Naraku
- 70 euro

3. DR50
- Gietijzer
- 80 euro

4. https://www.josdijkman.nl/cilinder-power-one-alu-50cc-min-hor-lc.html
- Aluminium, Power one
- 80 euro

Ik hoor graag jullie mening en eventueel andere cilinders van dezelfde prijsklasse.

Met vriendelijke groet,
Rhandy
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor een Naruku gaan (in jouw budget dan). Naruku staat ook voor kwaliteit. Die andere merken zeggen me allemaal niets. En inprincipe is het wel mogelijk om een 50cc kop op een 70cc cilinder te zetten, maar ik vind dat persoonlijk toch onverstandig. Je hebt A: geen lekkere compressie, B: moet je meestal 2 koppakkingen monteren om de afstand van de zuiger tot binnenkant kop goed te houden, en C: je hebt eerder kans op een lekke koppakking etc..etc.. Vroeger deedt ik dat wel eens op mijn MBtjes en MTtjes met Eurokit Cilinders, maar liepen nooit echt lang goed...

Edit: weet trouwens niet hoe het precies zit met watergekoelde cilinders en koppen, maar denk hetzelfde in mijn ogen.
 
Last edited:
Ik zou voor een Naruku gaan (in jouw budget dan). Naruku staat ook voor kwaliteit. Die andere merken zeggen me allemaal niets. En inprincipe is het wel mogelijk om een 50cc kop op een 70cc cilinder te zetten, maar ik vind dat persoonlijk toch onverstandig. Je hebt A: geen lekkere compressie, B: moet je meestal 2 koppakkingen monteren om de afstand van de zuiger tot binnenkant kop goed te houden, en C: je hebt eerder kans op een lekke koppakking etc..etc.. Vroeger deedt ik dat wel eens op mijn MBtjes en MTtjes met Eurokit Cilinders, maar liepen nooit echt lang goed...

Edit: weet trouwens niet hoe het precies zit met watergekoelde cilinders en koppen, maar denk hetzelfde in mijn ogen.

Dankjewel voor je reactie. Tot nu toe +1 voor de Naruku dus. Ik bedoelde alleen me vraag over de cilinderkop anders. Ik wil besparen door de originele cilinderkop van de aerox (50cc) op de vervangingscilinder (Naraku bijvoorbeeld) te monteren en ik vroeg mij af of dit mogelijk is, of dat ik dan perse een bijbehorende Naraku cilinderkop moet kopen?
 
Dankjewel voor je reactie. Tot nu toe +1 voor de Naruku dus. Ik bedoelde alleen me vraag over de cilinderkop anders. Ik wil besparen door de originele cilinderkop van de aerox (50cc) op de vervangingscilinder (Naraku bijvoorbeeld) te monteren en ik vroeg mij af of dit mogelijk is, of dat ik dan perse een bijbehorende Naraku cilinderkop moet kopen?
Dat zou opzich kunnen, maar zou het sterk afraden. Het is gewoon alles behalve optimaal. Mocht je uiteindelijk nog kiezen voor een 70cc moet je wel rekening houden met bijkomende aanpassingen (carb, pakkingen, rollen, etc)
 
Oke dus beter gelijk een nieuwe cilinder EN nieuwe cilinderkop monteren. Begrijp ik dat goed? Ik vertrouw je echt wel op je woorden en volg het advies dan ook op, maar waarom is dat eigenlijk alles behalve optimaal?

Daar had ik in me budget geen rekening mee gehouden hehe. Nee precies, vandaar dat ik er ook geen 70cc onder wil gooien, geen zin om alles aan te passen (scooter wordt opgeknapt voor verkoop, helaas brak het ophangstuk waar de uitlaat aan vast zit omdat ik de originele uitlaat erop wilde zetten maar zaakje was een beetje te roestig, het ijzer brak).

Edit: Ik zoek nu dus een set cilinder + cilinderkop, maar deze zijn in set lastig te vinden voor +/- 100 euro..
 
Last edited:
Hmm, nu snap ik het niet meer helemaal. Er werd gezegd dat het afgeraden wordt om de originele cilinderkop op de vervangingscilinder te plaatsen. Maar dat wordt nu tegengesproken? Nou weet ik het niet meer :tearsofjoy:. Zag ergens een aanbieding DR50 cilinder voor 80euro. Lees wel overal dat DR50 een goede keuze is. Als ik dan toch mijn originele cilinderkop op een andere cilinder kan plaatsen, zit ik nu daar aan te denken of de naraku. Of is die TNT ook goede kwaliteit?
 
Last edited:
DR50, TNT of de Naraku 50cc zullen gewoon werken met je originele cilinderkop dat is 1 ding wat ik zeker weet. Qua kwaliteit zullen ze denk ik wel ongeveer gelijk zijn. 't is geen troep
 
DR50, TNT of de Naraku 50cc zullen gewoon werken met je originele cilinderkop dat is 1 ding wat ik zeker weet. Qua kwaliteit zullen ze denk ik wel ongeveer gelijk zijn. 't is geen troep

Oke. Dan ga ik gewoon de originele cilinderkop behouden. Mocht het toch niet goed lopen haal ik wel een bijhorende cilinderkop. Ik lees niet zo veel goede verhalen over TNT cilinders op het internet. Sla hem liever af, durf het niet aan.
 
ik zelf koop liver geen goedkope cilinders aangezien het een van de meest belangerijkste onderdelen van je scooter is, dus persoonlijk zou ik niet voor deze cilinders kiezen, zou dan eerder voor de Naraku of DR cilinder gaan aan gezien dat zeer goeie cillinders zijn.

maar aangezien uw bubget zou ik kiezen voor de Naraku
 
ik zelf koop liver geen goedkope cilinders aangezien het een van de meest belangerijkste onderdelen van je scooter is, dus persoonlijk zou ik niet voor deze cilinders kiezen, zou dan eerder voor de Naraku of DR cilinder gaan aan gezien dat zeer goeie cillinders zijn.

maar aangezien uw bubget zou ik kiezen voor de Naraku

Dank jullie wel. Ik was eigenlijk al vastbesloten om de DR te halen maar ik vraag me nog een ding af. Ik wil niet me carburateur vervangen / rollen verwisselen (hoewel dit misschien wel gaat moeten gebeuren eigenlijk aangezien ik hele lichte rollen heb op t moment vanwege de problemen die ik had met vorige cilinder, heb nu geloof ik iets van 4grams rollen). Ik weet het niet zeker maar ik dacht ergens te lezen dat het bij de DR wel nodig was om een 17.5 carb erop te zetten? Zo ja, is het dan sowieso niet beter om de Naraku te nemen ivm minder aanpassingen verder of maakt dat nou ook weer niet zo heel veel uit allemaal?
 
Zou voor nummer 4 gaan, RIK zuigerveren schijnen zeer goede kwaliteit te zijn..

Naraku is meer een soort import cilinder de een beetje beter is afgewerkt, dan de meesta chinees troep.
DR50 gaat gegarandeerd sneller. Bovenste is volgens mij ook import of DMP (geen merk, zou ik laten liggen kwaliteit onbekend)
Post automatically merged:

DR50, TNT of de Naraku 50cc zullen gewoon werken met je originele cilinderkop dat is 1 ding wat ik zeker weet. Qua kwaliteit zullen ze denk ik wel ongeveer gelijk zijn. 't is geen troep

TNT is ook niet zo heel best op 2takt. Voor 4takt is het wel oke spul.
 
dr50 goede keuze , standaard carb voldoet prima ,groter hoeft echt niet. wellicht een andere sproeier maar dat moet je gewoon even bekijken/ervaren.
grote kans dat de rollen verandert moeten worden gezien niet elke 50 cc hetzelfde toeren verloop heeft.
maar ook dat moet je zelf even bekijken.zijn de kosten ook niet,tenzij je het laat doen bij de brom boer..
 
Back
Top