[Cil] Wat bevelen jullie mij aan?

Het word dan dus maar een 70 cc DR cilinder, koop ik na de examens pas want controleren doen ze veel hier. En ik moet met de scooter naar school.

Als ik die cil koop kan ik dan gerust net zoals ik met origineel doe 15 tot 20 km bijna de hele tijd volgas rijden? En ik hoor ook wel eens van 70cc dat je zuigerveren om de zoveel tijd vervangen moeten worden...

Grtz
 
met LC kan je makkelijk 15-20km volgas rijden, met AC kan ik het niet aanraaden met een 17,5 (ik dacht dat bijna alle FF LC waren)

Bij elke cilinder moet je om de zoveel km je veren vervangen. Ligt aan de toeren die hij draait. Bij een DR (die niet veel meer toeren daait dan je std cilinder) om de 8000 10.000km ofzo.....
 
tja, ligt eraan waar je het laat doen (DDL, Twins, Koopmans, Matton, De Jager, PVL) en wat je eraan laat doen....maar rekenen op rond de 70-90 euro ofzo
 
Originally posted by erwinski
Nou, mn pa heeft toch nog wel wat verstand en komt er wel 8er, hij schroeft de bende er zo af om te controleren

En ik bedoelde ook 10000, omdat mijne al best veel heeft gelopen, maaar als ik bv een dr 70 eropzet he, kan ik daaar gewoon lange afstanden mee rijden? En wat zal dan ong de top zijn?

Grtz

waarom mag je van je pa er dan wel een 17,5mm carb + hebo gara opzetten en geen 70 cc als je dat wil. die 17,5mm carb valt meer op dan zo'n 70 cc. bovendien hoeft ie er toch helemaal niet achter te komen als je met 70 cc evenveel lawaai (lees mooi geluid:) ) als ie ongeveer nu doet.
 
koop gewoon een 70 giet malossi of 70 giet polini of iets dergelijks, is ook niet zo hoogtoerig niet veel geluid dus, en zijn kwalitatief ook goed

greetzzz rick
 
vergeten jullie niet iets? met een 19 of 17,5 + 70cc krijgt je (std?) krukas wel veel te verduren. Maar een 50alu ofzo maakt weer teveel toeren voor een std krukas, toch? dus als je eraan gaat beginnen zou ik er een andere krukas inzetten.
Als je wilt weten hoeveel mensen hiet btw nog met std krukas rijden moet je ff zoeken naar "just nieuwsgierig"
 
Originally posted by JeroenRs50
Het valt me wel op dat er veel "zuigende" ouders in Nederland zijn......

Bof ik maar weer.....

Waarom denkt je pa dan dat ie 90 gaat in plaats van dik 120??????
En je moeder zelfs 70 :p:p
 
Ik heb een racekrukas en skf lagers, die 17,5 mm mag omdat ie dan beter oppakt uit de bochten enzo....

Gara omdat ie dan iets harder loopt en racekoppeling omdat de originele "versleten" is en die goedkoper was...

maar DR is duz beter als malossi of polini?

grtz
 
Originally posted by Casper

Bij elke cilinder moet je om de zoveel km je veren vervangen. Ligt aan de toeren die hij draait. Bij een DR (die niet veel meer toeren daait dan je std cilinder) om de 8000 10.000km ofzo.....

geld die 8 a 10 duizend eigenlijk ook zo'n beetje voor orginele Cil?
 
Back
Top