[Cil] Wat bevelen jullie mij aan?

Ephymerous

Banned
Ik heb een Malagutti FF die nu 23000 gelopen heeft. Ik wil wel weer eens wat harder met dat ding. Nu is mijn plan voor de zomervakantie een Multivar en een 17,5 mm Carb

In de zomervakantie zijn mn ouders 2 weken weg, in die tijd wil ik er graag een andere cilinder onderzetten en er onder houden. Maar nu weet ik niet welke, ik heb een Hebo Gara ben niet van plan deze te vervangen.

Een paar punten waar het eigenlijk aan moet voldoen:
*Kabaal moet ong zelfde blijven
*moet 50cc zijn (pa ziet wel als er 70 onder zit)
*ik denk zelf niet te hoogtoerig (standaard ontsteking kan niet meer als 10000 toeren ofzo toch?)
*moet best wel degelijk zijn, niet zo zijn dat ie na 7000 km weer naar de donder is...


Is er zon cilindertje of....?

Grtz

[EDIT] heb er ff 10.000 toeren van gemaakt ipv 1000 [/EDIT]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tja, ik zou je toch een laagtoeringe 70cc aanraden iets van een DR, daar zal je gara ook nog wel mee overweg kunnen. Dat je pa dit ziet lijkt me onwaarschijnlijk of hij moet de cilinder kop eraf schroeven en dat doet ie niet denk ik! en dat je scooter nu veel kabaal gaat maken zal ook wel meevallen!
De ontsteking zal een DR makkelijk aankunnen!
dus neem gewoon een laagtoerige 70! :)
 
uhm een onsteking die geen 1000 toeren aan kan? whoeiz dan houd tuning volledig op. maaruh plant en een polini giet 50 (misschien beetje tunen) op en je gaat beetje harder.
 
Idd, eerder een laagtoerig 70cc cilinder dan een snerpende snelle 50cc cilinder. Hardgaan met 50cc valt gewoon meer op als evenhard gaan met 70cc
 
idd...wel triest :p maar koop anders een malossi giet of iets in die trant, polini of zo, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk met die ´punten´ van je
 
Nou, mn pa heeft toch nog wel wat verstand en komt er wel 8er, hij schroeft de bende er zo af om te controleren

En ik bedoelde ook 10000, omdat mijne al best veel heeft gelopen, maaar als ik bv een dr 70 eropzet he, kan ik daaar gewoon lange afstanden mee rijden? En wat zal dan ong de top zijn?

Grtz
 
Originally posted by Hans F.
Idd, eerder een laagtoerig 70cc cilinder dan een snerpende snelle 50cc cilinder. Hardgaan met 50cc valt gewoon meer op als evenhard gaan met 70cc

Waarom valt dat meer op dan?


Grtz
 
omdat een 50cc cilinder meer toeren moet draaien om even hard te gaan als een (laagtoeriger) 70cc cilinder. Toeren vallen op, want toeren = lawaai
 
Originally posted by Hans F.
omdat een 50cc cilinder meer toeren moet draaien om even hard te gaan als een (laagtoeriger) 70cc cilinder. Toeren vallen op, want toeren = lawaai

Hoe hard loopt ie dan? En wheelies maken gaat dat dan ook? of is dat iets te veel vh goeie?

Grtz
 
Originally posted by erwinski


Hoe hard loopt ie dan? En wheelies maken gaat dat dan ook? of is dat iets te veel vh goeie?

Grtz

Met een DR70 untuned zal ie zon 90/95 draaien .. na het tunen word het leuker vooral het koppel 8)

Wheelis moet wel lukken als je scoot goed afstelt.
 
50cc valt op omdat ie meer toeren maakt om meer prestaties te behalen tov je std. cilinder. En die toeren zijn lawaai. Verder zal je met die Hebo Gara niet veel RPM kunnen draaien omdat ide uitlaat dat gewoon niet toelaat, het is een laagoterige 70cc uitlaat.

Dus het beste kun je gewoon een laagtoerige 70cc nemen, die valt minder op en geeft veel meer plezier dan een 50cc met een Gara.

En koop dan wel een 19mm ipv een 17,5 DO...
 
Back
Top