ciao, komt heel traag op tempratuur

streetscraper

Well-Known Member
ik rij altijd eerst een paar straten rustig met deze setup:

* 50cc snor
* bougie NGK hittegraad 7
* 50cc belg carters
* sito 45 / u uitlaat
* 12/10, sproeier 50 (standaard 42)
* aangepaste standaard filter (bougie iets donkerder dan koffie met melk, dus iets te groot)
* groene polini trekveren
* poulie 70

het gaat eigenlijk zo: ik rij een km of 2 rustig aan, weinig lang volgas..dan voel je dat de uitlaatgassen warm zijn. maar dan rijd hij nog eens 3 tot 5 km trager dan hij normaal kan. als ik dus 7 km gereden heb presteert die het best. Ik vind dit echt VEEL te lang. Iemand een idee wat het probleem is? misschien me bougie te hoge hittegraad..?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon volgas wegrijden koud , het is onzin om langzaam te gaan rijden als ie koud is ..

daarom houdt ie waarschijnlijk ook meer in..

standaard snor sproeier is vaak 37 , dus 50 is super groot
 
gewoon volgas wegrijden koud , het is onzin om langzaam te gaan rijden als ie koud is ..

daarom houdt ie waarschijnlijk ook meer in..

standaard snor sproeier is vaak 37 , dus 50 is super groot

bij mij zat er 42 in (12/10 carbje) toen die helemaal orgineel was.

ik heb nu inderdaad eens weinig van opwarmen aangetrokken..en het scheelt wel heel wat :) die sproeier 50 is eigenlijk de afstelling van mijn proma maar met sito loopt het gewoon goed en gaat veel trager. Heb proma een beetje gemaakt (zit fabrieksfout in, de "persnaad" of hoe je het ook noemt) stond op een bepaald stuk erg open. Dichtgenepen en beetje op getikt. Proma er weer op en hij gaat erg hard in vergelijking met sito :)

zou ik een lagere hittegraad bougie nemen of niet dan? volgens brommerdealer is 7 voor brommers vanaf 40 / u (hij rekent op deze manier. Met me proma wil die wel harder denk ik..

maar me probleem is dus bijna opgelost !

nu nog weten waarom die niet zo rap opwarmd
en waarom die doodvalt achter eventjes stationair (stationair draait buiten dit dood vallen gewoon ZUIVER en niet te weinig en niet te veel toeren.

dus als je een idee hebt!
 
wat voor olie gebruik je eigenlijk?

en hoe zijn de contactpunten?

een B7HS is prima voor deze brommer.

een ciao heeft geforceerde koeling , dus dit is niet te regelen , en je moet je wel even bedenken dat het vrij koud is en het dus gewoon wat langer duurt voordat de brommer echt op temperatuur is..
 
wat voor olie gebruik je eigenlijk?

en hoe zijn de contactpunten?

een B7HS is prima voor deze brommer.

een ciao heeft geforceerde koeling , dus dit is niet te regelen , en je moet je wel even bedenken dat het vrij koud is en het dus gewoon wat langer duurt voordat de brommer echt op temperatuur is..

castrol gouden fles :+ en super 98.

contactpunten? geen flauw idee maar hij loopt verder wel goed alleen wat minder rap op tempratuur

ok zal misschien wel aan de tempratuur liggen :L

bedankt!
 
beter gewoon 95 tanken met goedkopere minimaal netzo goeie olie zoals Motul , Silkolene , Eurol o.a.

98 tanken is nergens goed voor bij zo'n brommer , ja om je portemonee sneller leeg te krijgen ,zelfde geld dus ook voor die Castrol zooi..

verder , de contactpunten zijn erg belangrijk ,deze moeten goed zijn en goed zijn afgesteld..
 
Back
Top