choke afstellen?

Tizzy

Getting there slowly
Hij start prima en blijft ook prima lopen, en als ie warm is loopt ie ook goed, maar de eerste paar minuten is ie niet vooruit te branden en klinkt ie ook nogal gewurgd.

Maw, de eerste paar minuten niet op toeren te krijgen en gassen = verzuipen, daarna is alles weer OK. De overgang van verzuipen naar toeren maken is ook ineens: niks, niks, niks en dan plots alles en rijdt ie als een speer.

1) Klopt het idd dat t de choke is en
2) hoe kan ik die afstellen?

Peugeot Ludix One met snelle uitlaat.

(PS. Weet iemand of http://ludix-forum.nl legit is aangezien je je eerst moet registreren voordat je de posts kan inzien?)
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt de choke-sproeier aanpassen, maar dat is echt zelden nodig.

Electrische choke of handchoke? Indien electrisch, doet hij het uberhaupt nog wel?
Hij kan ook wat moeilijk lopen als hij koud is als je een te arm mengsel hebt, of teveel olie in je benzine hebt waardoor je bougie even op moet warmen.
 
Cipher said:
Je kunt de choke-sproeier aanpassen, maar dat is echt zelden nodig.

Electrische choke of handchoke? Indien electrisch, doet hij het uberhaupt nog wel?
Hij kan ook wat moeilijk lopen als hij koud is als je een te arm mengsel hebt, of teveel olie in je benzine hebt waardoor je bougie even op moet warmen.

Electrische choke en hoe moet\kan ik testen of ie t nog doet?

En wat kan ik doen als er teveel olie in de benzine zit (ludix heeft een gescheiden olietank)?
 
Haal je choke even van je carb. Dat zijn 2 kruiskop-schroefjes. Zet dan je contact aan. Na een paar minuten zou de naald verder naar buiten moeten komen, en het zwarte kastje warmer aanvoelen.
Moet je accu natuurlijk niet leeg zijn :)

Als je nog gewoon met oliepompje rijdt kun je ervan uitgaan dat er niet teveel olie wordt bijgemengt.
 
Mijn scooter heeft ook een electrische choke en loopt als die koud ook niet helemaal goed. Stottert een beetje en dan wacht ik ff en dan is het weer goed. Ik zou zelf niet weten wat je er aan zou moeten doen.

Maar ws moet je gewoon ff warmdraaien, is ook nog eens beter voor je scooter :!
 
Ik heb altijd begrepen dat stilstaand warmdraaien slecht is voor de motor (net zoals bij een auto) aangezien de olie pas verspreid wordt als je gaat rijden.

Maw, als je gaat warmdraaien terwijl je stilstaat, zijn de motorische onderdelen ongesmeerd aan t draaien wat slijtage bevordert..

Zijn er nog meer mensen die denken dat stilstaand warmdraaien goed is?

@Cipher: ik zei electrisch, maar bedoelde automatisch. Er zit bij mij geen accu of electrische start op.
 
Back
Top