Chiptuning iGet sprint 2020

JTShadowt

New Member
Ik vraag me af waar in omgeving rotterdam ik mijn vespa kan chiptunen voor een beter verloop van snelheid naar 33 en benzineverbruik verbeteren.

Misschien is dit helemaal niet nodig en een simpele afstelling, maar weet er niks van...

Weet alleen dat er ddl tuning 'in de buurt zit', maar dat is gerust 1,5 uur met de scooter heen...
 
Advertisement - register to remove this

Als je een gladde bus monteert, en andere rolletjes neemt heb je dit al, Dit kan je in elke scooterzaak wel laten doen.
 
Als je een gladde bus monteert, en andere rolletjes neemt heb je dit al, Dit kan je in elke scooterzaak wel laten doen.

Ik heb momenteel al een gladde bus en 7,5gr malossi rollen, maar ik rij nog steeds 1 op 30.

Verloop van trekkracht is ook heel gek vergeleken met andere iGet modellen die ik heb geprobeerd.
0 - 15 loopt gewoon vlekkeloos
15 voel je hem terugvallen in kracht
15-20 loopt enigszins nog goed
20-25 duurt vrij lang
25-33 duurt een eeuwigheid

Andere modellen trokken van 0 naar 33 best geleidelijk tot 30 en toen nam het pas wat af, maar bij mij is het gewoon belachelijk.
 
Ik heb momenteel al een gladde bus en 7,5gr malossi rollen, maar ik rij nog steeds 1 op 30.

Verloop van trekkracht is ook heel gek vergeleken met andere iGet modellen die ik heb geprobeerd.
0 - 15 loopt gewoon vlekkeloos
15 voel je hem terugvallen in kracht
15-20 loopt enigszins nog goed
20-25 duurt vrij lang
25-33 duurt een eeuwigheid

Andere modellen trokken van 0 naar 33 best geleidelijk tot 30 en toen nam het pas wat af, maar bij mij is het gewoon belachelijk.
Das best raar inderdaad de iget modellen horen makkelijk 1:40 -1:50 te lopen, ik weet niet hoelang je deze scooter al hebt, maar misschien moet je gewoon een beurtje doen?
 
Das best raar inderdaad de iget modellen horen makkelijk 1:40 -1:50 te lopen, ik weet niet hoelang je deze scooter al hebt, maar misschien moet je gewoon een beurtje doen?

Bijna 400km oud, heb al een afspraak staat voor de 1e beurt, maar vind het verloop qua snelheid heel apart. Heb hiervoor een riva scooter en die trok zelfs beter..
 
het toeren verloop is inderdaad heel raar bij iget modellen. Mijn iget liberty begrensd trok goed op tot de 30 maar ik hoorde letterlijk de rev limiter bij 20 a 25, en daarna begon hij wat rustiger te lopen tot ong 43. Onbegrensd (malossi ecu) trok hij heel goed tot de 30 zakte weer snel in toeren tot 43 en schoot in toeren omhoog naar de 53, en kwam zo 25 kilometers ver met 1 liter benzine. Een malossi multivar heeft dit probleem opgelost, loopt nu mooi gelijk in het optrekken en is mooi laag(voor zover dat kan bij een scooter) rond de 55 en loopt daarna omhoog in toeren naar de 60 liter benzine
 
Last edited:
het toeren verloop is inderdaad heel raar bij iget modellen. Mijn iget liberty begrensd trok goed op tot de 30 maar ik hoorde letterlijk de rev limiter bij 20 a 25, en daarna begon hij wat rustiger te lopen tot ong 43. Onbegrensd (malossi ecu) trok hij heel goed tot de 30 zakte weer snel in toeren tot 43 en schoot in toeren omhoog naar de 53, en kwam zo 25 kilometers ver met 1 liter benzine. Een malossi multivar heeft dit probleem opgelost, loopt nu mooi gelijk in het optrekken en is mooi laag(voor zover dat kan bij een scooter) rond de 55 en loopt daarna omhoog in toeren naar de 60 liter benzine
Wat ik nu heb is nog alles standaard aan de ecu.

Ik heb gewoon hele trage optreksnelheid naar de 30, piekt heel soms uit naar 33... maar tegen de tijd dat ik op 30 rijd de fietser al 50m verder
 
Dat is raar. Maar aangezien je scooter zo nieuw is kan je het aan de dealer vragen, want dit hoort niet. Ik neem aan dat je nog garantie hebt? Dan kan je het best er ook niets aan veranderen omdat ze dan misschien moeilijk gaan doen
 
Dat is raar. Maar aangezien je scooter zo nieuw is kan je het aan de dealer vragen, want dit hoort niet. Ik neem aan dat je nog garantie hebt? Dan kan je het best er ook niets aan veranderen omdat ze dan misschien moeilijk gaan doen
Ik ga in ieder geval niet meer naar die zaak waar ik hem heb gekocht, prijs is prima en 1 van de weinigen die hem nog op voorraad hadden maar service is ruk. Ik ga hem volgende week bij een lokale garage achterlaten voor de 1e beurt en controle.
 
Ik kocht mijn Sym Fiddle nieuw, en na 1000Km ging hij pas goed optrekken.
Denk dat ook alles een beetje moet inlopen.
Ah ik hoop dat dat het dan is... ik ga in ieder geval even alles na laten kijken bij de lokale garage.. benzineverbruik ligt veel te hoog voor een injectie, misschien net 1:25 misschien niet eens...
 
Back
Top