Chipkey omzetten

Advertisement - register to remove this

De complete kabelboom moet je dan veranderen en je hebt een andere ontstekings spoel nodig.

Volgens mij ben je dan een heel eind.
Mijn oude sf2 had ook een chipkey bj05
Is ook alweer 12 jaar geleden dus kan nog wat missen.

Maar hier kom je wel zo,n beetje op uit.
Je hebt per bj wel verschillende stekkers in de kabelboom zitten.
Je kan gaan knippen en plakken of zoeken naar een goede die bij jou schakelaars passen.
 
Dus je weet wel hoe het moet met een Elyseo maar niet een Elystar?
Apart, want zover ik weet is het principe gewoon hetzelfde.
 
De complete kabelboom moet je dan veranderen en je hebt een andere ontstekings spoel nodig.

Volgens mij ben je dan een heel eind.
Mijn oude sf2 had ook een chipkey bj05
Is ook alweer 12 jaar geleden dus kan nog wat missen.

Maar hier kom je wel zo,n beetje op uit.
Je hebt per bj wel verschillende stekkers in de kabelboom zitten.
Je kan gaan knippen en plakken of zoeken naar een goede die bij jou schakelaars passen.
Zoiets had ik Idd alles een speedfight heeft een anderblok dan de elystar tsdi de onsteking zelf past wel alleen de pickup past niet
Dus je weet wel hoe het moet met een Elyseo maar niet een Elystar?
Apart, want zover ik weet is het principe gewoon hetzelfde.
Nee hoe is chipkey van een elyseo om moet zetten naar
Post automatically merged:

Zoiets had ik Idd alles een speedfight heeft een anderblok dan de elystar tsdi de onsteking zelf past wel alleen de pickup past niet

Nee hoe is chipkey van een elyseo om moet zetten naar
Cdi
Post automatically merged:

De elystar heeft heel ander kleuren kabels en de ondersteuning is niet uit wisselbaar van de niet chipkey
 
De Peug Elystar en Elyseo zijn zeker niet hetzelfde of identiek!

Qua motorblok wel, maar de TSDI met (ECU en gasklephuis) versie verschilt aanzienlijk t.o. de versie met een carburateur en CDI. Het gaat/werkt wel op de ACI-100 en AEC400 modules met de antenne Chipkey.

Als ik me niet vergis, wijkt ook de stator, maat van het vliegwiel en de externe spoel af bij de TSDI versie.
Dacht Mitsuba: GF10 232-90W op de ACI-100, en op het Systeem van Synerject is het een 3 fase ∅ 102-162W, echter ook van Mitsuba. Op andere versies, zoals de Speedfight is het vaak de GF4 versie van Mitsuba i.c.m. een standaard CDI zonder Chipkey.
 
Last edited:
De Peug Elystar en Elyseo zijn zeker niet hetzelfde of identiek!

Qua motorblok wel, maar de TSDI met (ECU en gasklephuis) versie verschilt aanzienlijk t.o. de versie met een carburateur en CDI. Het gaat/werkt wel op de ACI-100 en AEC400 modules met de antenne Chipkey.

Als ik me niet vergis, wijkt ook de stator, maat van het vliegwiel en de externe spoel af bij de TSDI versie.
Dacht Mitsuba: GF10 232-90W op de ACI-100, en op het Systeem van Synerject is het een 3 fase ∅ 102-162W, echter ook van Mitsuba. Op andere versies, zoals de Speedfight is het vaak de GF4 versie van Mitsuba i.c.m. een standaard CDI zonder Chipkey.
IMG_20210308_185653.jpg
Post automatically merged:

Deze heb ik er nu opzitten
Post automatically merged:

De ontstekingen zijn ISS verschillen kwa maten Saar het is dus niet zomakkelijk dan ik dacht
Post automatically merged:

Ik moet namelijk eerst een vonk zien te krijgen voor ik de rest kan proberen
Wat heb ik nog meer als optie heb evt een elyseo blok kompleet maahe daar zijn de stekkers weer anders van
 
Last edited:
Back
Top