Chinese scooter via bva veiling gekocht help

paul gouda

New Member
Beste iedereen Ik zit met het volgende Ik heb een scooterveiling gekocht of gewonnen bij BVA de scooter heet officieel Sonik Eagle King 2014 de bijlage zie je wat foto's hij is onder meerdere namen uitgebracht Falcon, BMS Prestige , Viper Racer, nu kan je in China alleen hele grote hoeveelheden kopen Rusland is een invoer verbod . nou zag ik dat ze in Tsjechië ook te krijgen zijn heeft iemand ervaring ermee of dat aankomt of dat iemand voor mij die spullen mee kan nemen naar Nederland het is namelijk zo de voorkappen en spatbord voor zijn beschadigd je kan het op de foto,s zien ze zijn nergens te koop, ik heb wel een reparatie zet dan zou ik ze kunnen repareren maar daar ben ik misschien niet zo handig in omdat ik daar geen ervaring in heb en degene die mij wilde helpen is helaas dusdanig ziek geworden dat dat niet meer mogelijk is. Maar wil wel graag de scooter afmaken omdat mijn zoon 16 is geworden weet iemand waar ik deze kappen kan kopen in Nederland bijvoorbeeld of zou iemand mij kunnen helpen om die kapper te maken Ik heb de polyester of heeft er iemand ervaring ermee om uit Tsjechië te bestellen. met vriendelijke groet Paul van Leeuwen
 

Attachments

  • IMG_20220417_103844.jpg
    IMG_20220417_103844.jpg
    238.2 KB · Views: 21
  • IMG_20220417_103908.jpg
    IMG_20220417_103908.jpg
    216.1 KB · Views: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    318 KB · Views: 21
  • IMG_20220417_104037.jpg
    IMG_20220417_104037.jpg
    166.7 KB · Views: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    153.4 KB · Views: 22
  • IMG_20220409_160453.jpg
    IMG_20220409_160453.jpg
    299.9 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

eerste waar ik aan denk is dat dit vermoedelijk een total-loss verklaarde scooter is....
afgaand op de schade op je foto's is deze scooter (hier of in het buitenland?) bij een ongeluk betrokken geweest.
is het frame etc. nog wel recht??

je geeft in je bericht eigenlijk al antwoord op je vraag: de kappen zijn lastig te krijgen (één van dé nadelen van chinese scooters), en ik denk niet dat er hier iemand op korte termijn een retourtje buitenland maakt om voor jou op onderdelen jacht te gaan...
los hiervan vraag ik me eerlijk gezegd ook af waarom je m weer wilt laten rijden...
als er naast de zichtbare schade ook schade in het frame zit (haarscheuren bij t balhoofd bijv.) kun je raden wat er gebeurt als je zoon erop gaat rijden...
in jouw schoenen staand had ik een onbeschadigde scooter van marktplaats gehaald, die wellicht enkel wat onderhoud nodig had op motorisch vlak.
dan heb je i.i.g. een goed kaarsrecht frame onder dat plastic zitten, wat wel zo relaxed is als je zoon ermee onderweg is...
 
Last edited:
Kans is klein dat iemand je kan helpen hiermee.
En qua polyesteren zul je wel echt een polyesterkoning moeten zijn.
Kan je ze niet gewoon bestellen uit Tsjechie?


Of je eigen verhaal over bestellen uit Amerika.

Mjah is het echt dit geld waard?
Weet niet wat je kwijt bent, maar voor 500 koop je een prima scootertje.
Of lekker hierop rijden, gewoon zorgen dat de kappen goed vast zitten en het gat afdichten met plasticplaat en tape ofzo.
Soms moet je genoegen nemen met minder, 16 mooie leeftijd om dat te leren. :p
 
Ik heb 90 euro voor deze scooter betaald en het frame is van een 150cc scooter en is met een pijp dikte meter nagezien ook zijn de lassen nagekeken wat er ook gebeurd is zal een ?teken blijven. De fotos die jullie zien zijn meer kappen die weg zijn maar die heb ik eraf geschroefd het gaat echt alleen maar om de lampen kap met de lucht gaten en de voor kap die er onder zit en voor spatbord en er zijn geen beschadigingen aan de zijkant . Mijn vraag is . Ik weet ze te koop de kappen heb zelfs bestel nummers van de onderdelen en foto van maar heeft er iemand ervaring met bestellen in Tsjechië Praag .. Ik wilde nog wel er bijzeggen hij is de enigste in de Nederland vandaar dat het wel speciaal is
 
Ik heb 90 euro voor deze scooter betaald en het frame is van een 150cc scooter en is met een pijp dikte meter nagezien ook zijn de lassen nagekeken wat er ook gebeurd is zal een ?teken blijven. De fotos die jullie zien zijn meer kappen die weg zijn maar die heb ik eraf geschroefd het gaat echt alleen maar om de lampen kap met de lucht gaten en de voor kap die er onder zit en voor spatbord en er zijn geen beschadigingen aan de zijkant . Mijn vraag is . Ik weet ze te koop de kappen heb zelfs bestel nummers van de onderdelen en foto van maar heeft er iemand ervaring met bestellen in Tsjechië Praag .. Ik wilde nog wel er bijzeggen hij is de enigste in de Nederland vandaar dat het wel speciaal is
Ik heb zon vermoeden dat jij de eerste gaat zijn.
Deel vervolgens gerust je ervaringen.
Ben nou wel nieuwsgierig naar waar je wat gevonden hebt, linkje?
Btje googlen naar de verkoper lijkt me 't meeste wat je kunt doen.
Om vervolgens een gokje te wagen.
Of een verzekerde betalingsmethode gebruiken, als dat mogelijk is. (Creditcard bijv.)
 
chinese scooter en veiling zijn al 2 dingen waar je voor moet oppassen. Chinees hoeft niet per se erg te zijn, maar op een veiling word je verplicht om zonder enige informatie te bieden, daar zal ik nooit aan beginnen. Als ik hier nu ook al lees dat hij in elkaar gebeund is met niet originele onderdelen klinkt het al helemaal als een hel. Het framenummer zit er ook zeer bijzonder op.

Ik ben bang dat dit project heel veel geld en nog veel meer tijd gaat kosten om hem werkend en weglegaal te krijgen. En uiteindelijk blijft het een hele slechte chinese merkloze scooter. Beste deze verbranden en een wat betere zoeken
Post automatically merged:

heeft er iemand ervaring met bestellen in Tsjechië Praag
Internationaal verzenden is hetzelfde als nationaal. Alleen duurt het wat langer, is het iets duurder en heb je vaak ook invoerkosten
 
Gewoon die kappen proberen te bestellen in Tsjechië mits de scooter verder ok is en die kappen niet te duur zijn. Het is een risico, maar je moet toch wat.
 
Back
Top