Gevraagd (Chinese) scooter monteur bovenin Overijssel.

Heb zelf een peugeot kisbee, en ben er ondanks het ook een chinees is er heel erg blij mee..

Meestal zitten de problemen in de elektra. En zo heel slecht vind ik dat GY6 blok nou ook weer niet. Het is overigens geen power beest. Maar wel prima vele kilometers mee te draaien.

Voor zo`n bouwmarkt scooter ben ik ook niet voor, daarop is veel te veel kosten op bespaard.
Post automatically merged:



Misschien kleppen verkeerd afgesteld. Ik weet dat 0.05 met 0,10 niet gaat werken omdat de uitlaat klep teveel speling heeft. Als die dan heet word gaat die klep uitzetten met het gevolg dat hij net op de rand zit om uit te vallen.


Ik heb een paar gy6 blokken gehad, en ik ben het met je eens. Je kunt er geluk mee hebben. Mits je wat ervaring hebt sleutelen en je doet alle onderhoud vallen ze best mee. Maar voor iemand zonder enige technische kennis is het een nachtmerrie blok. Als ze goed onderhouden worden doen ze het wel even maar de gemiddelde Nederlander heeft er weinig aan omdat ze er niet aan kunnen werken. Zo word goedkoop duurkoop aangezien ze hem weg moeten brengen.
 
Ik heb een paar gy6 blokken gehad, en ik ben het met je eens. Je kunt er geluk mee hebben. Mits je wat ervaring hebt sleutelen en je doet alle onderhoud vallen ze best mee. Maar voor iemand zonder enige technische kennis is het een nachtmerrie blok. Als ze goed onderhouden worden doen ze het wel even maar de gemiddelde Nederlander heeft er weinig aan omdat ze er niet aan kunnen werken. Zo word goedkoop duurkoop aangezien ze hem weg moeten brengen.

Elk motorblok gaat stuk als je deze niet normaal behandeld.. Als berijder moet je opzicht toch wel zelf de olie kunnen vervangen en of peilen..
Als je continu blijft rijden zonder eens inspectie te doen, dan gaat het fout.

Klinkt misschien raar, maar ik vind persoonlijk het Gy6 blok beter in elkaar zitten dan het oude type peugeot vertikaal.
Van dat vertikale blok is van alles mis mee. Het is gewoon erg slecht ontworpen of gekopieerd.

- Uitlaat ophanging kan niet veel hebben (ten zij je een uitlaat met een achterplaat erop schroeft.
- Oliepomp is slecht en duur in onderhoud / bij vervanging.
- Onderste pasbusje zit altijd vast als je deze ook monteerd (reden dat ik deze altijd gewoon niet monteer daarna nooit meer gezeik gehad)
- Vario is vrij klein, een aftermarket als sport vario past amper, zit weinig vlees op de krukas.
- Originele carburateur uit voor 1900.
- slecht ontworpen luchtfilter kast) (gewoon iets uit de hoge hoed getoverd dat net past)
- Vaker gaat de startmotor kapot, zit echter op een kut plek om deze te demonteren. *moet ongeveer het halve blok voor kaal gemaakt te worden.
- Slechte trommel rem dat wel eens vast komt te zitten als je de originele peugeot blokken gebruikt.

Voor een Gy6 blok kan ik amper iets slechts verzinnen.. Materiaal is misschien wat aan de dunne kant.. En daar is dan ook alles mee gezegd.
 
Back
Top