Charter Olie vernieuwen (plz help)

snizzle

Well-Known Member
heejz ik heb een keeway Fact-50 platinum!
nu heb ik op deze site:http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_ures.asp?Srt=Onderhoudsmiddelen
olie gezien maar welke moet ik nemen?ik heb er geen verstand van!
wie kan mij zeggen welke olie er in moet?

ik wilde dit ook bestellen:

Forte motor power2
Inwendige motor reiniger. Voor het reinigen van de verbrandingsruimte en in- uitlaat kleppen en zuigerveer groeven. Inhoud aan de benzine toevoegen en kan worden gebruikt voor elke brommer/scooter/motorfiets.

Speedline Scooter Boost
Verhoogt het octaangehalte waardoor er een betere en schonere verbranding ontstaat. Door toevoeging van Scooter Boost ontstaat een betere acceleratie, een potimalisering van het motor vermogen.

is dit goed?of kan ik dit beter laten?heeft iemand ervaringen met deze spullen?

groetjes bjorn

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Daar komt ie ook niet verder mee...

iig,
bedoel je de olie die in je vertanding zit? (achterkant van je blok)
of gewoon motor olie?

in het geval van je vertanding moet je de Castrol Scooting Gear Oil hebben,
en voor normale motor olie (meng olie) moet je even naar je lokale dealer gaan of een ander webshop uitzoeken, de olie die daar op staat is VEEL te duur.

Je kan het doen, maar het heeft amper nut. Zeker bij een scooter zonder echt vermogen.

Vertanding slijt natuurlijk altijd een beetje, en het is wel fijn om om de zoveel tijd de vertandingsolie te vervangen zodat er niet constant een mengsel met gruis door je vertanding gaat.
Niet dat het echt ERG is, maar tis natuurlijk beter om om de zoveel tijd te vervangen, om extra slijtage tegen te gaan.

Back