[Centraal] Vragen aan politie

Joshua.

Premium User
Heb het er even met Freezer over gehad. En aangezien ik een goed contact heb met een ambtenaar van de politie is hier dan een officieel "Vragen aan de politie" topic. Van mij mag je de gekste, de vreemdste en de waanzinnigste dingen vragen die je wilt. Ik zal per 5, of 10 vragen ligt eraan hoe snel de vragen binnen lopen een mailtje sturen naar die agent. En hij zal ze dan ook binnen 24 uur beantwoorden. Zo hoeft voor jullie dus niets onduidelijk te blijven. Mij leek het een mooie kans om toch wat dingen te weten te komen waar je nu je twijfels over hebt. Kom maar op met die vragen :)

*Edit* Hier dus alleen de vragen.. als jij hier een vraagt leest.. en het antwoord er waarschijnlijk wel op weet. Doe dat dan ff in dit topic..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

* Wordt/mag je scooter nu nog steeds tot een pakketje worden geplet als je 3x over de 2kw zit?

* Knipperlichten/dashboard noodzakelijk?
 
* meet de rollerbank nou echt alleen top of ook wel vermogen ( vraag waar eeuwig over gediscuseerd kan worden, of was hier al antwoord opgegeven in het forum)
 
* Wat gebeurt er als jullie een projectscooter (geen licht, geen verzekering, geen gele stickers, 20+ pk vermogen, enz...) aanhouden?

* Is het verboden om zonder kappen te rijden?
 
* Dat kappen verplicht zijn omdat uitstekende onderdelen verboden zijn weet ik, maar is het ook verboden om op je voorkap na geen kappen te dragen? Dus in rijrichting geen uitstekende onderdelen, achter geen kappen dan.
 
* hoe komt het dat de politie net nazies zijn als ze razzia's gaan houden?
* waarom altijd van dat kinderachtige gedoe met certificaat afpakken en dan heel de stad door naar het politiebureau om daar ff op de bank te moeten staan.. alsof we niks anders te doen hebben..
 
Enrico@nrg said:
* hoe komt het dat de politie net nazies zijn als ze razzia's gaan houden?
* waarom altijd van dat kinderachtige gedoe met certificaat afpakken en dan heel de stad door naar het politiebureau om daar ff op de bank te moeten staan.. alsof we niks anders te doen hebben..
Enrico toch.. zo'n vragen kan ik toch niet in een mailtje naar de politie zetten.. ze verklaren me voor gek en beantwoorden helemaal geen vragen meer !
 
vraag is dit -->
ik heb mijn scooter buiten staan op winkelcentrum, heeft een politiemotor me op staan wachten. Doe ik mijn scooter van slot los en komt die motor aanrijden. Zegt ie mag ik je certificaat zien, ik zo ja. Stopt hij hem in zijn broek en zegt eerst meekomen naar bureau voor rollerbank. Dus uit paniek en niet weten wat te doen volgde ik hem maar. Over de 2kw...

Ik vroeg hem ook wat hij zou doen als ik niet meeging, zei die dat hij dan aan me blok en uitlaat ging voelen, maar die konden onmogelijk heet zijn. Toen vroeg ik wat hij gedaan zou hebben als ik niet mee wilde, zei die dat hij hem dan in een busje mee zou nemen....

Vraag is aan de politie of dit mag...
 
CremersTjoen said:
vraag is dit -->
ik heb mijn scooter buiten staan op winkelcentrum, heeft een politiemotor me op staan wachten. Doe ik mijn scooter van slot los en komt die motor aanrijden. Zegt ie mag ik je certificaat zien, ik zo ja. Stopt hij hem in zijn broek en zegt eerst meekomen naar bureau voor rollerbank. Dus uit paniek en niet weten wat te doen volgde ik hem maar. Over de 2kw...

Ik vroeg hem ook wat hij zou doen als ik niet meeging, zei die dat hij dan aan me blok en uitlaat ging voelen, maar die konden onmogelijk heet zijn. Toen vroeg ik wat hij gedaan zou hebben als ik niet mee wilde, zei die dat hij hem dan in een busje mee zou nemen....

Vraag is aan de politie of dit mag...
Deze komt er zeker in.. maargoed ook al mag het wel .. bezwaarschrift schrijven kan altijd. Kost alleen een postzegel natuurlijk :)
 
Chyston said:
Enrico toch.. zo'n vragen kan ik toch niet in een mailtje naar de politie zetten.. ze verklaren me voor gek en beantwoorden helemaal geen vragen meer !
Vragen anders formuleren en je kan de vraag stellen:)
 
RonaldV said:
Vragen anders formuleren en je kan de vraag stellen:)
Ik moet heel die mail al formuleren en die vragen maken. En dan moet ik voor hem die vragen anders gaan formuleren terwijl het voor hem 2 vragen zijn en voor mij 20 vragen + een mail die ik dan moet doen? Lijkt me een beetje onzinnig als het voor hem 2 regeltjes is..
 
*ik heb een zundapp rij wind gekoeld als die op de rolle bank gaat legt ie het loodje
mag hij op de rolle bank of niet..

*en het is niet zo makkelijk om een standaard setje voor je zundapp te kopen
houd de politie daar rekening mee ?

nou praat ik wel over een brommer uit 1973
 
-Stel dat de politie een begrenzer vind, wat gebeurd er dan?

-ik ben gelasert onderaan een dijk, daardoor liep mijn scooter 65 ipv 45... dit vind ik onrechtvaardig, is het zinvol om bezwaar te maken of zeggen ze gewoon dat je niet harder als 40 mag :(
 
Ik denk dat dit wel genoeg vragen zijn voor de eerste mail. Dus die ga ik dan nu ff opstellen. Antwoorden komen zeker binnen 2 dagen in het antwoord topic :)
 
Voor de 2e mail alvast :)

Uit de antwoorden van de eerste mail is gebleken dat je als voetganger wordt aangemerkt als de politie je alleen heeft zien lopen. Stel dat ze je dus alleen hebben zien lopen, maar ze voelen aan je uitlaat/cilinder en die blijkt warm te zijn. Mogen ze hem dan alsnog meenemen. Je kan er immers ermee op eigen terrein hebben gereden :p, dus mogen ze hem dan wel/niet meenemen?
 
*Is het rollerbank/brommersloop-beleid landelijk hetzelfde?
*Zo nee, wordt, volgens dit beleid, in Amsterdam je brommer meteen uit elkaar gesloopt als je 1 keer boven de 2Kw uitkomt(heb dit meegemaakt).
 
Back
Top