[Centraal] Vragen aan politie

En hoe zit het nou als bij een controle blijkt dat je een snor frame hebt terwijl je met gele stikkers rijd, een bromfietsverzekering heb afgesloten en gewoon netjes de constructie snelheid heb van 45km/h?
 
De constructiensnelheid wordt niet bepaald door je helm, stickers, of verzekering.. maar door t frame ;)
Dan krijg je dus gewoon een boetje voor overschrijding constructiesnelheid.. mits ze erachter komen dat het een snor-frame is.
 
mag een (motor) agent een te hard en/of asociaal berijder van een scooter van het voertuig aftrappen (met of zonder waarschuwing) ?
 
Een motorrijder zal dat niet zo snel doen.. maar ik meen dat er hier (amsterdam) wel eens n speciale eenheid op MT-motoren rondrijd die je inderdaad tot stoppen dwingen als je dit niet vrijwillig doet, onder andere door je van je scoot af te schoppen :p

Geen idee of dit mag.
aan de ene kant is elk type lichamelijk geweld verboden. Maar kan me er wat bij voorstellen dat het wel mag om een gevaarlijke situatie te mijden.
Plus.. ze mogen je ook voor je flikker schieten als je op de vlucht bent, dus waarom niet schoppen? :p

Dus ja.. denk wel dat dat mag
 
tja... schoppen is tog wel soort van "poging tot doodslag" bij hoge snelheden zonder beschermende kleding. en als ze zeggen: 'ja we hebben al meerdere malen getoeterd en de sirene aangehad' dat hoort men natuurlijk niet op een (hard)opgevoerde scooter :S en ze mogen gelukkig niet zomaar schieten, alleen als ze zich bedrijgd voelen en dan moeten ze daarvoor nog meerdere malen in de lucht een waarschuwings schot hebben gegeven :)
 
ik ben vorig jaar aangehouden en kwam boven de 2 kw, ik heb in me verklaring gezet dat ik het zelf opgevoerd had en wist dat ie boven de 2 kw zat, alleen nu moet ik alsnog naar de katonrechter voorkomen... wat moet ik daar in godsnaam doen als ik alles toegegeven heb:?
 
mag je zonder kappen rijden..? ik wil dan alles eraf flexen. en las ik er stepjes op... en maak er gewoon licht op en een voorspatbord met gele stickers...
 
hey,
moet je nou remlichten op je scoot hebben? het is al gevraagt maar ik heb nog geen antwoord gezien.. greet kaj
 
Wokkel @ Sr said:
mag je zonder kappen rijden..? ik wil dan alles eraf flexen. en las ik er stepjes op... en maak er gewoon licht op en een voorspatbord met gele stickers...

Die weet ik wel , nee dat mag niet :) uitstekende delen :p

Word et niet eens tijd voor ene mailtje naar de ambtenaren :p
 
Remco 4 Life said:
Die weet ik wel , nee dat mag niet :) uitstekende delen :p

Word et niet eens tijd voor ene mailtje naar de ambtenaren :p
:|

Dit topic was zo goed als dood dus ik dacht eigenlijk dat er niet zoveel animo meer voor was.. maar ik zal eens kijken wat ik kan doen :*
 
Nylez said:
Mag je lopen langs de rollerbank met je scooter uit >
ik denk het wel want dan ben je een voetganger(je word gezien dan als een voetganger of je moet weer zo een k*t smeris te hebben die zegt meekomen (en denkt in ze achterhoofd van " ik mag hem eigenlijk niet aan houden maar hij weet dat niet")daarom neem dan ff het boek van burgerrechten of zo een ander boek waar het instaat en sla de bladzijde er op na
 
ik wil al best een tijdje antwoord op de volgende.
ik heb dus een hobby scoot, zonder verzekering en flink opgevoerd, nu weet ik dat ik hiermee niet de straat op mag. maar wat als ik het volgende doe.

op een zondag, naar een hellemaal afgelegen industrie terein rijd (scoot in busje) en daar wat ga testen/rijden enzo. zou nu me scooter in beslag genomen worden??
 
JP-Tuning said:
ik wil al best een tijdje antwoord op de volgende.
ik heb dus een hobby scoot, zonder verzekering en flink opgevoerd, nu weet ik dat ik hiermee niet de straat op mag. maar wat als ik het volgende doe.

op een zondag, naar een hellemaal afgelegen industrie terein rijd (scoot in busje) en daar wat ga testen/rijden enzo. zou nu me scooter in beslag genomen worden??

Met die vraag zit ik ook :) Hier in Assen moet je toestemming vragen en als het goed is doen ze dan niet moeilijk :X
 
Lijkt me ook dat die vraag niet gesteld hoeft te worden.. het mag gewoon niet klaar.. Als je dan ontdekt word moet je er gewoon geluk mee hebben.. Veel zullen respect hebben voor de keuze van de plek, en voor je project. Andere zulle je gewoon hard boeken lijkt me.. Maar ik wil best de vraag stellen.. lijkt me alleen dat het gewoon zo zit..
 
Back
Top