[Centraal] Vragen aan politie

MJ-racing said:
*Is het rollerbank/brommersloop-beleid landelijk hetzelfde?
*Zo nee, wordt, volgens dit beleid, in Amsterdam je brommer meteen uit elkaar gesloopt als je 1 keer boven de 2Kw uitkomt(heb dit meegemaakt).
Die vraag is onbewust al beantwoord in het antwoorden topic. Denk dat Ambtenaar in Functie Leenders deze vraag al enigzins verwacht had ofzo :)
 
* Waarom wil niemand binnen het OM inzien dat de WAHV in strijd is met beginselen.
Denk aan het schuldbeginsel en de bewijslast die word omgedraaid?
* Mogen wij ervan uitgaan dat de WAHV slecht een middel is om de schatkist te spekken? Ipv dat het een preventieve werking zou meoten hebben? Aangezien er elk jaar meer boetes worden uitgedeeld.
* Waarom kunnen de heren Officieren van Justitie geen normaal antwoord meer geven op bezwaarschriften en nemen zij hun werk niet meer serieus?
* Wanneer komt er eens naar buiten dat het OM in nederland corrupt is.. Veel rechters en OvJ houden elkaar de hand boven het hoofd.. wanneer het gaat om verkeersrecht.
Ik kan daarvan meerdere voorbeelden geven. (op aanvraag)
 
Binnen niet te lange tijd zullen alle
bromfietsen een kenteken(plaat) krijgen. Het wordt voor de politie dan v
veel gemakkelijker om recidive (herhaling van een feit) aan te tonen. De
kans dat je bromfiets dan inbeslag genomen gaat worden wordt stukken groter.

--------------------------------------------

Kan er hier mee info over gegeven worden , hoe het dan zit met de verzekering , snelheden etc...


Wrm. wordt er geen speciale voorlichting gehouden over scoots wat wel of niet mag bijv. in een klein foldertje ofzow , en een vast boete tarief m.b.t de Rollerbank , want per regio of plaats schijnt er nogal geshummeld te worden met de bekeuringen (heb 'k gehoort)

Greetz LG
 
* Ik wil mijn voorlamp eruit halen, en een klem bevestigen op mijn stuur zodat daar een haloeenlamp op kan als het donker word, mag dit?
* Zijn knipperlichten verplicht op een scooter?
* Mag je met frameverstevigingsbuizen rijden?
* Moet een scooter remlicht hebben of alleen gewoon achterlicht en is dat remlicht niet verplicht?

Greetz,
Gavin!
 
*klopt het dat als je 15 bent boetes worden gehalveerd?

*hoeveel kost het als je wordt aangehouden en je rijdt zonder verzekering,ze zeiden dat de officier van justitie het zou bepalen maar hoeveel kost dit ongeveer?

groetjuss sjoerd
 
Sjoerd@Fs1 said:
*klopt het dat als je 15 bent boetes worden gehalveerd?

groetjuss sjoerd

lijkt me eerlijk gezegt een beetje overdreven vraag.
Staat gewoon in de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften artikel 2 lid 4
 
als er standaard knipperlichten op je scooter zitten dan meoten ze het ook doen, als ze er niet standaard op zitten (puch e.d.) dan meot je je hand uitsteken
 
Boyd said:
* Wat gebeurt er als jullie een projectscooter (geen licht, geen verzekering, geen gele stickers, 20+ pk vermogen, enz...) aanhouden?

Antwoord op deze vraag wil ik ook graag weten, of is hij al beantwoord en lees ik eroverheen? :X
 
Ik wil het ook wel weten. Inclusief de boete als ze ook nog een NX kit onder je zadel vinden die het doet :D
 
Black Phantom said:
* Waarom wil niemand binnen het OM inzien dat de WAHV in strijd is met beginselen.
Denk aan het schuldbeginsel en de bewijslast die word omgedraaid?
* Mogen wij ervan uitgaan dat de WAHV slecht een middel is om de schatkist te spekken? Ipv dat het een preventieve werking zou meoten hebben? Aangezien er elk jaar meer boetes worden uitgedeeld.
* Waarom kunnen de heren Officieren van Justitie geen normaal antwoord meer geven op bezwaarschriften en nemen zij hun werk niet meer serieus?
* Wanneer komt er eens naar buiten dat het OM in nederland corrupt is.. Veel rechters en OvJ houden elkaar de hand boven het hoofd.. wanneer het gaat om verkeersrecht.
Ik kan daarvan meerdere voorbeelden geven. (op aanvraag)

Waar slaat het in godsnaam op dit te vragen aan een agent? :L
 
Ow, ja want ikheb ze verwjdert vanwege racestuur en omdat ik geen spatbord achter heb, toen heb ik zwaardvislichten erop gemonteerd, maar niet aan de praat gekregen..
Dus ik moet ze eigenlijk hebben?
Fuck it, ik steek mijn pootje wel uit :D

Greetz,
Gavin!
 
Als je aangehouden word wegens te hard rijden, hoe lang moet de agent dan achter je hebben gezeten om de snelheid vast te leggen? (of komt dit niet zo percies?)

greetz. Niels
 
Last edited:
Ja, want hij is uit te schakelen

Maar als je er een sleutelschakelaar pzet, en de sleutel thuis laat.. lijkt het me n op dat moment niet-uitschakelbare-begrenzer. Al zullen ze nooit weten of de sleutel ook echt thuis ligt...
Kan je ook wel snel naar huis racen om hem uit te zetten, maar je kan ook naar huis racen en je varioring eruit halen...

Verkeer gerichtte verlichting wordt denk ik gezien als geen-verlichting.
 
Back
Top