Centraal Mobiele Telefoons #12

Ik mis apps zoals inSSIDer, maar ook gewoon de doorsnee games. Als WP gebruiker moet je helaas te vaak zeggen "Is niet beschikbaar voor Windows Phone". En als al je kennissen dan Android draaien... Tja. Verder; whatsapp is gewoon echt bagger traag, 15+ seconden om in een gesprek te komen is gewoon te lang. Tuurlijk, ik schreef dit ook altijd toe aan de makers van whatsapp, wat ook wel zo is, maar bij Android draait het gewoon wel vlot. Verder mis ik een fatsoenlijk notificatie systeem.

Wie weet over een tijdje als het OS wat volwassener is nogmaals proberen, maar de HTC One lijkt me gewoon een geweldig mooi toestel. Zeg nou zelf?
HTC-ProductDetail-Hero-slide-04.png
 
Oké, vroeg het me serieus af. Heb namelijk een vriend van me een Nokia 920 aangesmeerd.

HTC one, echt een mooi toestel met EINDELIJK eens de speakers aan de voorkant. Sense 5 lijkt me dan weer niks. Niet toegespitst op nederlands gebruik en je kan geen rss aan je feed toevoegen, waardeloos dus. Social media geef ik weinig om op een telefoon.
 
Nouja, niet alleen social media he, je kan er allerlei feeds inzetten, in mijn geval zullen dat facebook en tweakers.net waarschijnlijk zijn.
Maar het voordeel aan Android is dat je er zo in andere launcher/skin op kan zetten als het je niet bevalt. Ik moet het ook nog maar zien hoor.

Edit: overigens had ik het wel over WP7.8, Lumia 800 dus.
 
Sinds gister een HTC One, kom af van ene Galaxy S3. Nu is dat geen verkeerde phone..
Maar zeker als ik naar de bouwkwaliteit kijk, is de HTC echt 3 hele stappen vooruit en voelt eigenlijk de hele telefoon goed aan.
Blinkfeed moet je van houden maar werkt niet onaardig.
 
Ik heb hem sinds zaterdag, blinkfeed vind ik eigenlijk best handig, beetje windows phone achtig aangezien ik dat gewend was.
De accu valt me tot nu toe nog wel een beetje tegen, maar dit kan er mee te maken hebben dat ik hem nu relatief veel gebruik omdat hij nieuw is.
Haal momenteel net het einde van een doordeweekse dag (23.00 moet die aan de lader). Hoe zit het met de jouwe? En heb je last van kiertjes aan boven en onderkant?
 
Ik heb hem sinds zaterdag, blinkfeed vind ik eigenlijk best handig, beetje windows phone achtig aangezien ik dat gewend was.
De accu valt me tot nu toe nog wel een beetje tegen, maar dit kan er mee te maken hebben dat ik hem nu relatief veel gebruik omdat hij nieuw is.
Haal momenteel net het einde van een doordeweekse dag (23.00 moet die aan de lader). Hoe zit het met de jouwe? En heb je last van kiertjes aan boven en onderkant?

Lichte kiertjes helaas. Maar het is niet dat ik me aan zoiets zo erg irriteer dat ik m gelijk terug breng..
Accu duur ben ik wel over te spreken. Gaat behoorlijk lang mee ondanks genoeg gebruik op een dag.
Helemaal als ik energiebesparing aan zet op momentenen dat de tel niet veel prestaties hoeft te leveren is ie helemaal zuinig.
 
Bij mij begint nu de batterij van de HTC One pas echt tot zijn recht te komen!
2 dagen haal ik easy op een lading, en dan snachts niet eens op vliegtuigstand oid. Gewoon Wifi, 3G en auto sync aan.
Enige wat ik heb veranderd is dat apps die ik niet gebruik geheel uitgeschakeld.
 
Bij mij begint nu de batterij van de HTC One pas echt tot zijn recht te komen!
2 dagen haal ik easy op een lading, en dan snachts niet eens op vliegtuigstand oid. Gewoon Wifi, 3G en auto sync aan.
Enige wat ik heb veranderd is dat apps die ik niet gebruik geheel uitgeschakeld.

Heb je dat in de apps zelf gedaan of kan dit op één centrale plek?
Ik haal krap aan een dag, moet wel zeggen dat ik t-mobile heb, en dus op veel plekken niet of slechte 3G ontvangst.
 
Htc one is erg mooi! Had bij mij serieus wel even een twijfelmomentje geweest tov iPhone 5.

Vorige week is mijn iPhone gesneuveld en zit nu met een desire c opgescheept... wat een dramading :p
 
Dat is niks joh. Mijn telefoon is vandaag gesneuveld en zit nu twee weken met een nokia e72 opgescheept, wat een onding :|
 
Heb je dat in de apps zelf gedaan of kan dit op één centrale plek?
Ik haal krap aan een dag, moet wel zeggen dat ik t-mobile heb, en dus op veel plekken niet of slechte 3G ontvangst.

Gewoon in je settings>applications. Daar kan je apps op disable knallen. Heb er zeker 15 uitgeschakeld staan.
Hier trouwens ook T-Mobile met niet al te beste ontvangst hoor :p

Ik hoor trouwens ook dat auto-brightness ook nogal wat scheelt (in de zin van uitschakelen.)
 
Last edited:
Ik heb iedere keer problemen met mijn mail app. De standaard app die er op zit werkt dus voor geen meter bij mij en heb geen idee wat ik verkeerd doe. Mailtjes die hij eerder getoond heeft als ongelezen open ik en het spreekt voor zich: ik heb hem gelezen. Vervolgens sluit ik mijn mail app of verwijder ik het mailtje waarna hij enige tijd later opnieuw dezelfde mail laat zien of hij zegt tegen mij dat ik hem niet gelezen heb. Dit is zwaar vervelend.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Of een andere mail app die wel goed werkt?
 
Heb je al eens geprobeerd om de data en cache te verwijderen?
Dus in settings > apps > Gmail > Clear Data, Clear Cache.
Dan brengt ie 'm terug naar de default versie van de app. Even laatste update er overheen gooien en opnieuw instellen.
Dit wil soms nog wel eens werken :) Anders is K-9 Mail of AquaMail wel een goede vervanger.

(Uitgaande van android os)

Hier is trouwens de HTC One een weekje of twee geleden al gesneuveld, tenminste.. barst in het scherm.
Gelukkig gewoon verzekerd alleen eventjes tijd vinden om 'm weg te brengen!
 
Back
Top