Centraal Mobiele Telefoon Topic!

Status
Not open for further replies.
2 jaar suxxx, en vergeet het maar als je denk het te kunnen houden op 22,50 per maand


ik mag overigens een nieuwe telefoon gaan kiezen, ik zit nu bij kpn (hi) en bevalt eigenlijk best, echter val ik elke maand best duur uit, terwijl ik niet echt veel bel. me broertje heeft orange en die is al een halfjaar verder, en heeft nog geen 1x de maandelijkse bedrag hoeven te betalen (orange zelf zoekt de best bijpassende abbo voor je uit, elke maand) dus ik denk te switchen naar orange.

maar vroeg me af, of jullie ergens anders nog op letten.... ik zie veel aanbediengen waarbij je gratis psp, pc, beertender, washmachine, pc, ect ect er bij krijgt. en noem me gierig of niet, ik zou wel heel graag er een kado bij willen hebbe. iemand een site die dit soort aanbediengen heeft, of iemand die zojuist een tel heeft gehaald met een leuk kado ?:p


www.sitel.nl
www.typhone.nl
 


Samsung E500 (nieuwste lady phone)
Voor me vriendin gekocht, gewoon los toestel.

Samsung_E500_1.jpg


Samsung_E500_2.jpg


Samsung_E500_3.jpg


Samsung_E500_4.jpg


 
Mijn abbo (toen met D600) is ook al weer bijna klaar, dus op zoek naar een leuk sim onlytje.

Nou zoek ik er 1 van rond de 150-200 belminuten per maand, waar je OOK mee kan sms-en. Dus niet dat je een sms bundel er bij moet halen, niet dat je moet kiezen voor OF belminuten OF smsjes enz.

Weet iemand een leuke sim only, wel een met een beetje bereik ?! (Telfort, Vodafone oid)
 
Had je wat goed te maken na je foto-post-sessie, DannyB.? :+


Daarstraks m'n papieren op de bus gedaan, maar heb eigenlijk geen idee hoelang zoiets gaat duren.. Besteld bij GSMPlaza.nl, iemand verder ervaring?

Ook kwam ik nog iets tegen van een 'porteerdatum' ivm nummerbehoud, wat houdt dat nou precies in? Datum dat je wilt dat je nummer van ene abbo overgezet wordt op andere? Ik heb maar 'nvt/direct' ingevuld ivm prepaid wat ik nu heb..
 
Hehe, Telfort is echt de slechtste qua bereik. Zeker merkbaar.

Btw 2 jaar garantie, bij de fabriek ja, hebben ze bij TPH 2 jaar winkelgarantie dan? Enne, sturen ze dan bij TPH de telefoon voor je op naar de fabriek ofzo?

2 jaar winkel garantie ja. Gaat ie stuk binnen die termijn dan gelden de zelfde voorwaarde als 1 jaar garantie (LMFD).

Opsturen gebeurd gewoon naar Dynafix. 10-15 werkdagen kwijt + telefoon in bruikleen gratis.

Lijkt mij de gewoonste zaak van de wereld toch? Wellicht niet voor de primafoon, want verkopen jullie nogsteeds die rare garantiepakketten? (2jaar garantie voor x bedrag, en 3 jaar garantie voor nog meer x bedrag)
 
Maar petje, ik wist niet dat Telfort alleen op 1800 mhz netwerken werkt :) Weet je dit trouwens wel zeker? http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie)#Nederland

Ja Telfort zit enkel op de 1800mhz netwerken. Vroeger in 1998-1999 hadden we wel een deal met toen nog Libertel, dat als er geen dekkend netwerk was, het gesprek overgeschakeld werd naar het 900mhz netwerk van Libertel. Maar dat is al jaren niet meer.

Tegenwoordig word je ook NIET overgeschakeld op het KPN netwerk, als er geen bereik is bij telfort. Opzich apart omdat KPN natuurlijk eigenaar is van telfort. Waar die 900mhz kanalen vandaan komen zal ik eens navragen...
 
Last edited:
Ik ken ook genoeg mensen die NOOIT meer Orange nemen, hier is het echt té vaak dat het bereik echt belabberd is. Zal misschien wat erger zijn dan in de randstad, omdat we hier in Friesland zitten, maar dan nog, KPN en vooral Vodafone hebben super bereik.
Vooral binnenshuis is Orange kut, heb laatst gelezen dat het ook ligt aan het goedkopere bandbreedte waarop orange en telfort bijv. uitzenden.

als je even een pagina terug leest, weet je waarom. ;)

Heeft dus NIKS met goedkoop te maken, gewoon technische achtergrond.
 
als je even een pagina terug leest, weet je waarom. ;)

Heeft dus NIKS met goedkoop te maken, gewoon technische achtergrond.

Uiteindelijk is het wel goedkoper om alleen 1800mhz antennes te plaatsen toch? Die 900 dingen zijn iig een stuk groter. Mij leek het dat bijv. t-mobile daar niet in heeft geinvesteerd.
 
2 jaar winkel garantie ja. Gaat ie stuk binnen die termijn dan gelden de zelfde voorwaarde als 1 jaar garantie (LMFD).

Opsturen gebeurd gewoon naar Dynafix. 10-15 werkdagen kwijt + telefoon in bruikleen gratis.

Lijkt mij de gewoonste zaak van de wereld toch? Wellicht niet voor de primafoon, want verkopen jullie nogsteeds die rare garantiepakketten? (2jaar garantie voor x bedrag, en 3 jaar garantie voor nog meer x bedrag)

Lijkt jou ja, mij lijkt 2 jaar absoluut niet normaal. Wij verkopen verder ook geen 'rare garantiepakketten' of doel je soms op onze verzekeringen?
 
Lijkt jou ja, mij lijkt 2 jaar absoluut niet normaal. Wij verkopen verder ook geen 'rare garantiepakketten' of doel je soms op onze verzekeringen?

Nee niet de verzekeringen, of jullie moeten verzekeringen aanbieden met alleen uitgebreide garantie.

En 2 jaar is normaal hoor. Dat is Europees bepaald. Bovendien vind ik dat telefoons ook na een jaar gewoon normaal dienen te functioneren. Vooral de brakke software die ze de laatste paar jaar maken, vanwege de weinige ontwikkeltijd, is gewoonweg slecht. Bovendien zijn het aparaten die een behoorlijke winkelwaarde vertegenwoordigen en daar mag gewoonweg ook kwaliteit tegenover staan. 2 jaar garantie hoort daar mijns inziens gewoon bij.
 
Uiteindelijk is het wel goedkoper om alleen 1800mhz antennes te plaatsen toch? Die 900 dingen zijn iig een stuk groter. Mij leek het dat bijv. t-mobile daar niet in heeft geinvesteerd.

een 1800mhz antenne heeft een veel kleiner zend bereik dan een 900mhz antenne. Je zult er dus meer van moeten plaatsen.
 
Eergister een Nokia N70 besteld. Vind het een mooie telefoon qua uiterlijk. Andere mensen hier nog met ervaringen?

bijvoorbeeld om de firmware up te daten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top