Centraal fotosoep topic! #2

Status
Not open for further replies.
Idd ik zie het.
Je moet het alleen even goed weten en onder de knie krijgen.
Ik ga me er iig in verdiepen want ik zie al dan het snel is, en je mooiere bochten kan maken.
 
Kost me nog geen twee minuten en nog geen 10 stappen:

1. Open de foto in fotoshop
2. Druk op Q (je gaat quickmask mode in)
3. Druk op D (kleuren op std: zwart/wit)
4. Markeer met de brush tool alles waarvan de kleur NIET moet veranderen, het wordt vanzelf rood
5. Druk weer op Q
6. Kies (bovenin beeld) Layer -> New adjustment layer -> Selective color
7. Speel met de kleuren

[IR]http://i446.photobucket.com/albums/qq186/oostnederland/Screenshot-362.jpg[/IR]
[IR]http://i446.photobucket.com/albums/qq186/oostnederland/Screenshot-363.jpg[/IR]
[IR]http://i446.photobucket.com/albums/qq186/oostnederland/Screenshot-366.jpg[/IR]
[IR]http://i446.photobucket.com/albums/qq186/oostnederland/Screenshot-368.jpg[/IR]
 
Last edited:
Jup dat kan ook, maar ik persoonlijk vind het uitlijnen mooier ogen met renders.
echter is het wel zo dat masken weer beter werkt op bijvoorbeeld haar e.d. maar pentool vind ik persoonlijk makkelijker, kan je ook logo's e.d. mee make
 
Hou niet van photoshoppen dus dan zoek je het snelste :p Wat je verder bedoelt is me een raadsel, jouw manier vind je er mooier uitzien zeg je? Moet ik de originele foto ff plaatsen ben benieuwd hoe het er bij jou dan anders uitziet, met jouw manier bedoel ik :)
 
Last edited:
Hmm het kan, maar ik vind het irritant.
Vooral omdat je toch nog een beetje lijn meeneemt en zo een stukje achtergrond kleurt.
Of je moet er wat dieper op ingaan.
Dan neem ik toch liever polygonal lasso tool, of binnenkort misschien de pen tool.
 
Mijn manier vindt je iritant? Maar je past het per kleur aan. Dus zolang jij niet een groene scooter op het gras als foto neemt is er niets veel aan de hand ;) Maar ik zei al, ik zocht gewoon het snelste en dat is denk ik zo. Of het netjes danwel flexibel is is twee
 
Dan heb je toch echt iets fout gedaan.. Heb het voor de zekerheid nog een keer geprobeerd de stappen die ik boven heb gezet (om te zien of ik het wel goed neergezet had) maar werkt gewoon hoor. Adobe Photoshop 7 heb ik
 
Lol jullie gaan langs elkaar heen xD
Laten we het hier op houden:
- De Pentool is goed voor kappen etc.
- Quick Masking (Wat Lodyx doet) is goed voor bijvoorbeeld haar (mensen)

Ik gebruik liever de pen tool, maar goed ieder zijn/haar ding :)
 
Maar WAAROM is het nou beter dan wat ik doe ?? Dit is letterlijk een halve minuut werk en je ziet een leuk resultaat, wat mis ik. Met een pentool moet je toch helemaal handmatig de kappen afbakenen/aftekenen/uitsnijden
 
ja dat klopt.
Maar ik vind dat persoonlijk beter werken, als jij dat makkelijker / beter werken vind, tja.
Maar wat je wel hebt is dat je met die tool snel een stuk extra mee neemt.
Ik gebruik zo'n beetje elke methode wel om te renden en heb met zo'n beetje alle wel ervaring:
- Lasso Tools, die gebruikte ik eerst maar dat liep telkens vaag te doen
- Quick Masks, tijdje gebruikt, vond het niet helemaal tof
- Extraction, werkt niet lekker,gebruik dan Quick Masks
- Pen Tool, werkt perfect

Das allemaal i.m.o. he ;)
 
@ Lodyx, het is me gelukt, alles nog een keer na gekeken en logisch nadenken :+.
Werkt erg handig en snel!

EDIT: wel eigenlijk alleen voor kappen die gekleurt zijn.
Uitlaatjes kan ik bijvoorbeeld niet veranderen, dan gebruik ik liever lasso tool.
Of in de toekomst pen tool.
 
Last edited:
Mja ik krijg m'n rode kappen niet blauw op mijn manier.. t was ook gewoon ff snel via google gevonden en leek heel snel en goed te werken ;) Als ik die methode niet had gevonden had ik idd gewoon de lasso gepakt

Al doende leert men ;)
 
Rood - blauw ->
I.p.v. die colour ding:
Zorg dat je de selectie hebt -> ctrl+j (duplicate) vervolgens nog maal doen (als back-up) -> ctrl + u of de kappen een kleur maken dus paintbucket en dan blend modes
oid
 
Brr...
Wat is het hier stil zeg.
Elke keer zie ik het mapje dicht staan als ik kom kijken :(
Niemand die zijn/haar brommet wil laten soepen....... :'(?


(Best belazerd dit maar ik wil activiteit hier :X)
 
Yasuni R en Hebo Gara ondersoepen aub.. je kiest mr de beste foto






P1000017.jpg

P1000025.jpg

P1000026.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top