CDI Vespa lx50 2 takt snor

jer074

New Member
Hallo,

Ik heb een nieuwe bougie en bougiekabel aangesloten op mijn scooter.

Nu startte mijn scooter na dit vervangen te hebben gisteren prima, maar gaf in het begin een raar geluid en naar een tijdje viel het vermogen weg en kon ik hem niet meer starten. De bedrading schoot los toen ik de CDI los aan het maken was. Ik heb dit met ductape weer vast willen maken omdat anders de bedrading eruit viel. Helaas is nu de bedrading weer los middels draad was overigens al los toen hij nog goed reed.
iemand oplossing misschien nieuwe CDI of bedrading met krimpkous vastmaken ? Zie foto scooter komt uit 2006.
 

Attachments

  • 074A4454-52DA-489D-90C2-0C2AD8E0E188.jpeg
    074A4454-52DA-489D-90C2-0C2AD8E0E188.jpeg
    120.9 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Ik heb het idee dat je de verkeerde cdi hebt gekocht.. Want op je foto te zien zitten de draden erg pre-amateurisch vast.. Zo slecht dat het los komt..

Een scooter heeft normaal gesproken de juist stekker al aan de kabelboom zitten die je moet verbinden met de cdi.. Ik snap niet dat je daar een beetje hebt lopen rommelen met kit en kabelschoentjes.. Mijn advies zou zijn, koop de juiste cdi die er wel erop hoort, en zorg ervoor dat de originele cdi stekker aan de kabelboom komt, of zoek desnoods een andere 2ehandse goede kabelboom zodat je dit niet zelf hoeft aan te passen..

De manier hoe je het daar gedaan hebt is niet betrouwbaar, en door vocht en water snel tot storingen leiden.
 
Back
Top