CDI vervangen laatste optie?? SF2 gaat niet meer harder...

sfflenk

Well-Known Member
Ik heb nu een jaar een SF2 uit 2006 ik heb werkelijk alles geprobeert
om hem op te voeren. alle proppen eruit nieuwe uitlaat(prop eruit) grotere
sproeier dan weer een kleinere ;( NIKS helpt hij gaat niet harder dan 56
.... ik bedoel niet dat dat alles was want ik heb ook nieuwe cilinder, zuiger caberateur... enz... vario plaat eruit. maar harder dan 56 ho maar!}:O

Het enige wat ik nog niet heb geprobeert is een onbegrenste cdi...
ik heb een non-chipkey scooter maar volgens mij loopt een sf2 met een
begrenste cdi alleen maar tot 45?? misschien is het een fout ofzo dat ik net
de 56 haal.. (auto teller).

als iemand het weet hoor ik het graag!!
Groetennn
 
Advertisement - register to remove this

Varioplaat eraf, uitlaat 'piemeltjes' afgeslepen en dichtgelast?
Grotere sproeier er in gedaan?

Want dan heb je hem pas ontgrenst, Speedfight 2 heeft geloof ik geen begrensde CDI.
 
Ik heb een nieuwe terugloopuitlaat van technigas waar de prop uit is.
sproeier is indd groter dan normaal en varioplaat is er al uit.
ik weet totaal niet hoe k m nu vedder kan opvoeren en jullie snappen wel
dat 56 erg stressend is als je aan het rijden bent.

Geen cdi begrenzer? maar waarom kan je dan overal onbegrensde kopen voor een SF2? of is dat alleen om geld te vangen....:p
Malossi TC unit onbegrensd BV krijg ik dan niet meer toeren of dergelijk...

maar oke, wat kan ik nog doen om m op te voeren?
 
Last edited:
Hou het even bij dit topic aub, dus niet NOG een andere openen.
Wat voor cilinder heb je er nu eigenlijk op gezet? Want de originele is vaak toch een stuk beter dan een immitatie.
 
Ja in mijn oude cilinder zat een verticale kras. dus daarom een nieuwe erop
gezet origineel ook met originele zuiger... maar liep er niet beter of slechter door.
 
nou ik was toen de tijd naar mn buurman gegaan(die er nu dus niet meer is :p) en die heeft een scooter zaak.
die heeft me dus een "originele" cilinder mee gegeven.
gewoon standaard 50cc
 
Vermeld je hele setup maar ff, carb+sproeier, rolletjes, uitlaat etc.
Denk dat we dan iets meer kunnen ;)
 
Standaart carb met70 sproeier, standaard cilinder+zuiger.
technigas next r (prop eruit). 3x6g + 3x5g rolletjes. gele drukveer
standaart koppeling + standaart trekveertjes. en natuurlijk al vario plaat eruit
 
Last edited:
De drukveer zat er al in toen ik hem kocht (2dehans)
had ik veder niet naar gekeken tot 3 dagen terug omdat ik
mn koppeling langer wil laten slippen voor snellere acceleratie...
dus strakkere trekveertjes toch ?

maar door dat ik 6 gram erin gooi rijd tie niet gelijk 70 ofzo.
dus wat zal ik moeten doen voor snelheid van 70/80 ?
 
Als ie slipt accelereer je juist trager, maar wat jij wil joh.
Slappere trekveertjes, meer woorden hoef ik er niet vuil aan te maken.

Mixen met 1 gram verschil gaat nu gewoon slecht, en Peugeot gebruikt gewoon zware rollen. Maar als je het zelf allemaal beter weet, ga vooral je gang.
 
als ik het zelf beter weet ga k tog niet posten? daarom vraag ik het juist??
want de afstelling is nu goed hij rijd lekker alleen niet sneller dan 56
 
Ik doelde op je eigenwijze commentaar dat ie harder gaat optrekken naarmate je koppeling meer slipt, terwijl het juist precies het ten overgestelde is.
Laat ik maar zwijgen over de rest van je commentaar.

En Peugeot blokjes zijn sowieso niet zo heel snel. Maar goed, sneller dan 56 moet idd kunnen.
 
nee zo bedoel ik dat niet.. maar ik dacht dus dat t andersom was.
maar oke.. weet jij dan wel hoe ik hem harder kan laten lopen?
ik weet namelijk niks meer..
 
Ik doelde op je eigenwijze commentaar dat ie harder gaat optrekken naarmate je koppeling meer slipt, terwijl het juist precies het ten overgestelde is.
Laat ik maar zwijgen over de rest van je commentaar.

En Peugeot blokjes zijn sowieso niet zo heel snel. Maar goed, sneller dan 56 moet idd kunnen.

OFF TOPIC
ga je mond wassen, mijn speedfight liep gewoon 70 helemaal standaard.. Waarom de haat tegen peugeot :mad:
 
misschien vertandings lager kapot?
had ik met mn neos ook! bleef steken op 70kmh wat ik ook eraan veranderde... hij bleef hangen op 70kmh
 
Heb je wel het juiste bij de vario verwijderd? Is het de originele vario en snaar en halfpoulie/koelvin?

[ir]http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/monteren/images/variobegrenzingplaat1.jpg[/ir]

Middelste moet eruit blijven.

Is het geen snor carter of snor cilinder of snor uitlaat oid? Banden zit wel genoeg lucht in? Rem loopt niet aan? Bougiekleur is?
 
Back
Top