CDI unit

Ed Roelandt

Well-Known Member
Onlangs in mijn bezit gekomen, een quad met een 110 cc 4takt. De kabels die uit het blok komen zijn afgeknipt. Heeft iemand enig idee hoe ik die weer kan aansluiten op de CDI unit? Het zijn kabels met de kleuren: Geel, Wit, Blauwwit, Zwartrood en Zwartwit. De Blauwwitte komt uit de ontsteking zender. De rest van de kabels komen van de dynamo. Dus, mijn vraag: waar moet ik ze aansluiten op de CDI unit? Op de unit zit een stekker met 6 aansluitingen maar waar er maar 5 van aangesloten zijn. Nou, ik ben benieuwd.

vriendelijke groet Ed.
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe kabeltjes trekken is de meest logische optie natuurlijk. Wellicht zou je er ook van die kabelblokjes tussen kunnen zetten die ook voor huiselektronica worden gebruikt, maar of het werkt weet ik niet zeker.

Je kan het beste proberen om een frisse kabelboom te scoren, en die erin te zetten. Als je die gewoon goed aansluit dan zit alles als het goed is gewoon veilig en waterdicht gemonteerd.
 
Ik denk dat kroonsteentjes (want die bedoelt rio-man ;)) niet zal werken, omdat de schroefjes ook geleiden. Beetje water erbij, en POF, kortsluiting zit je waarschijnlijk niet op te wachten :p

Beter scoor je inderdaad een nieuwe/andere kabelboom
 
Back
Top