Cdi probleem kymco super 8

DennisW

New Member
Hey jongens,
Ik probeer mijn kymco super 8 (4tak) op te voeren maar ben tegen een probleem aangelopen en zou het super waarderen als jullie advies hebben.

Ik hoef hem niet bizar snel maar een stukje sneller,
Dus ik had een nieuwe schakelbare cdi gehaald (met zon plug die je eruit kan halen om hem te begrenzen) en een gladde variobus (nog niet aan toe gekomen).
Maar na het installeren van de nieuwe cdi kon ik hem niet meer electrisch starten.

Ik kon hem uiteindelijk in begrensde modus wel moeizaam met de Kickstart starten maar in begrensde modus "pofde" hij veel en ging heel langzaam, als ik terwijl hij nog aanstaat de cdi in onbegrensde stand zette deed hij het beter en haalde ik 56 maar hij maakte wel een lager geluid.

Ik had een beetje onderzoek gedaan en zag ergens dat als je de cdi verandert je ook de sproeier moest veranderen?
Omdat hij te weinig brandstof krijgt?

Maar ik weet niet of deze nieuwe cdi gewoon niet werkt of of ik een nieuwe sproeier nodig heb.

Zou de sproeier het probleem kunnen zijn en welke zou ik dan nodig hebben?
Of is het iets anders.
 
Advertisement - register to remove this

Hey jongens,
Ik probeer mijn kymco super 8 (4tak) op te voeren maar ben tegen een probleem aangelopen en zou het super waarderen als jullie advies hebben.

Ik hoef hem niet bizar snel maar een stukje sneller,
Dus ik had een nieuwe schakelbare cdi gehaald (met zon plug die je eruit kan halen om hem te begrenzen) en een gladde variobus (nog niet aan toe gekomen).
Maar na het installeren van de nieuwe cdi kon ik hem niet meer electrisch starten.

Ik kon hem uiteindelijk in begrensde modus wel moeizaam met de Kickstart starten maar in begrensde modus "pofde" hij veel en ging heel langzaam, als ik terwijl hij nog aanstaat de cdi in onbegrensde stand zette deed hij het beter en haalde ik 56 maar hij maakte wel een lager geluid.

Ik had een beetje onderzoek gedaan en zag ergens dat als je de cdi verandert je ook de sproeier moest veranderen?
Omdat hij te weinig brandstof krijgt?

Maar ik weet niet of deze nieuwe cdi gewoon niet werkt of of ik een nieuwe sproeier nodig heb.

Zou de sproeier het probleem kunnen zijn en welke zou ik dan nodig hebben?
Of is het iets anders.
Ploffen ligt 9/10 keer aan slechte ontsteking of kleppenstelling. Kijk dit eerst even na, en ja als je een snellere cdi erin zet zal je ook omhoog moeten in sproeier.
 
Het is inderdaad aangeraden om een grotere sproeier te plaatsen als je een onbegrensde cdi installeert echter mij lijkt het niet in orde dat de scooter niet meer goed wil starten.
Starten heeft niks te maken met een grotere hoofdsproeier.
Als de timing van de cdi in orde is moet de scooter gewoon starten en stationair lopen zoals hij dit ook gedaan heeft met de originele cdi.
Ik denk dat de cdi die je hebt gekocht niet deugt of niet geschikt is voor jouw scooter.
Plaats de originele CDI eens terug en als de scooter weer gewoon start, zou ik toch maar eens de verkoper hierover contacteren!
 
Back
Top