CDI Probleem GY6

Dennis79

New Member
Hallo,

Ik heb een 2e hands Benzhou Retro snorscooter gekocht ik heb deze gedemonteerd en ben deze alweer langzaam aan het opbouwen. Nu kwam ik in de carter een pick up sensor tegen maar deze was niet gekoppeld (draad was los) en ook de aanwezige CDI was niet voorzien van een sensor draad. De scooter reed bij aanschaf al onbegrensd >50km p/u. Nu wil ik een CDI monteren welke schakelbaar is met afstandbediening van 25km p/u naar onbegrensd echter als ik de afstandbediening probeer, blijft deze onbegrensd rijden. Moet ik helaas dan toch een sensor in de carter plaatsen en een CDI plaatsen met draad en kan ik dus niet schakelen van snelheid?
 
Advertisement - register to remove this

Die van mij heeft ook een sensor in het carter zitten en geen losse draad op de cdi. Je moet de sensor idd geplaats hebben wil je gebruik kunnen maken van de afstandsbediening en dus de begrenzer. Maar je hoeft als het goed is geen andere cdi. Bij mij werkt die namelijk zoals het hoort.
 
Draad van de sensor gaat op aansluiting 3 van de cdi .Heb ook een retro en daar zit ook een cdi zonder draad op.
Bij de cdi zit bij mij een rubberen huls waar de draden van de cdi en choke bij elkaar zitten , hierin zit ook een aansluiting voor de snelheids sensor vanuit de vario deksel.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    107.3 KB · Views: 8
Mannen, het werkt enigzins. Ik had een groen massa in poort 3, heb deze geknipt en gekoppelt aan poort 4 waar ook een groene massa zit. Vervolgens de carter pick-up gekoppelt aan poort 3. Nu rijdt hij begrenst tegen de 40km en onbegrenst >55km. Ik heb nog geen volle pot gegeven omdat er een nieuwe 60cc cilinder in zit. Komt het door de 60cc ipv 50cc dat deze begrenst 40km p/u rijdt? Of moet ik er toch een varioring in plaatsen?
 
Of er een vario ring in moet heb ik geen idee van , bij mij zat er ook een schroef in het plastic carburateur deksel geschroefd aan de binnenkant bij de veer , door deze minder ver in te draaien begrens je de gasschuif misschien is dat nog een optie ? Zit er wel een 25 of 35 km cdi op of een 45 km? kun je aan het nummer zien wat voor type het is .
 
Ik heb de originele CDI (25 km p/u) ook geplaatst gehad en nog steeds gaat deze tegen de 40km p/u. Zou het te maken kunnen hebben dat de pickup sensor in de carter misschien dichter op het koppelingshuis moet?
 
Dat zou kunnen , moet een dikte van een pasje tussen kunnen ongeveer. Anders de weerstand van de pickup meten . Moet dacht ik tussen de 50 en 200 ohm zijn , en anders wordt ik wel gecorrigeerd als het een andere waarde is.
 
Weerstand is goed. Rond de 158 Ohm. Is het mogelijk om een CDI van een 12 inch ipv de 10 inch er op te zetten? Dan zou deze theoretisch langzamer gaan?
 
Ik geloof niet dat er verschillende type zijn voor 10 en 12 inch , heb dit nog niet gezien alleen voor brom en snor. Heb je de draad al aangesloten aan deze cdi ?
 
hoe meet je de pick-up sensor aub moet dit contact staan ofniet
Ik zou even beide meten, dus zowel op contact als niet op contact.
Er zijn namelijk scooters waarbij de pickupspoel extra aan massa wordt gelegd als het contactslot op "uit" staat.
Dus neem de cdi connector los en meet op de cdi-connector van de kabelboom tussen de draad van de pickupspoel en de draad van de massa.
De pin-out van deze connector vind je in post#3 van @trabiarie. (dus tussen pin1 en pin4 volgens het plaatje)
De weerstand moet bij contact "aan" tussen de 100 en 200 Ohm zijn en met het contactslot "uit" kan deze gelijk zijn en indien de pickupspoel aan massa wordt gelegd door het contactslot, 0 Ohm zijn.
 
Ik zou zelfs beide meten, dus zowel op contact als niet op contact.
Er zijn namelijk scooters waarbij de pickupspoel extra aan massa wordt gelegd als het contactslot op "uit" staat.
Dus neem de CDI-connector los en ontmoet de CDI-connector van de kabelboom tussen de draad van de pickupspoel en de draad van de massa.
De pin-out van deze connector vind je in post#3 van @trabiarie. (dus tussen pin1 en pin4 volgens het plaatje)
De weerstand moet bij contact "aan" tussen de 100 en 200 Ohm zijn en met het contactslot "uit" kan deze gelijk zijn en als de pickupspoel aan massa wordt gelegd door het contactslot, 0 Ohm zijn.
Hallo Sparky
Dus als ik pin 1 en pin 4 tegenkom, zou ik contact opnemen met 100 a 200 Ohm moet meten
als ik het afzet moet 0 Ohm zijn,
Stel dat ik niks ontmoet in dan de Cartersensor stuk en kan bevatten dat deze niet grenst wordt

mvg chinascooter
 
Huh, je vraagt iets over de pickupspoel in post#11 en in post 13 heb je het ineens over de cartersensor????

Waar hebben we hier nu over, want ik kan het niet meer volgen!
 
Cartersensor meet je tussen pin3 en pin4 van de losgetrokken cdi-connector zoals aangegeven op het plaatje van post#3 van @trabiarie .
Daarvoor hoeft de scooter niet op contact te staan en de weerstandswaarde zal ook liggen tussen 100 en 200 Ohm.
Zet je multimeter hiervoor op het 200 Ohm meetbereik.
Zwarte meetdraad in de com-aansluitbus en de rode meetdraad in de aansluitbus met het Ohmega tekentje ernaast.
 
Back
Top