CDI Ontgrenzen

Vinny1994

New Member
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een Generic XOR 50 Williams (brom/45km) 2-takt welke wat harder mag rijden dan de huidige 45km/h.

Reeds heb ik de varioring verwijderd. Met pijn en moeite en veel bidden haal ik nu 50km/h.
Morgen ga ik sproeier 47,5 vervangen voor 50/52/54/56 , dat ga ik nog even bezien.

Verder tref ik een CDI waar ik nog niet mee te maken heb gehad. Het schijnt een CPI modelletje te zijn (opdruk) met twee stekkers. Één van 4 kabels en één van 2 kabels.
De kleuren :
4 stekker : Zwart - groen&wit - zwart&wit - blauw&wit.
2 stekker : rood&zwart - groen.

Graag zou ik willen weten welke kabel zorgt voor de begrenzing, dus welke ik zou moeten doorknippen om de begrenzing te verwijderen.


Alvast bedankt!



Mvg,
Vincent
 
Advertisement - register to remove this

we hebben het over dezelfde inderdaad, neem aan dat je een GY6 blok in je scooter hebt liggen? is het dan de 10 inch of 12 inch versie?
 
Last edited:
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen. Het lijkt mij een Chinese namaak van de Generali horizontaal. De carburateur is een China 2 takt CPI / GENERIC / KEEWAY 12mm. Geen idee of dit standaard is voor een GY6 blokje.

Wielmaat is 130x70 12inch , zou deze cdi dan moeten passen?:
https://www.50cc-scooterparts.nl/a-...nbegrensd-gy6-agm-bella-fosti-6-pins-2090515/


PS , hier is een linkje naar de onderdelen lijst. Wellicht kun je er wat informatie uit halen :
https://www.zandri.nl/technische-te...erdelen-generic-xor-williams-2009-2-takt.html
 
als je zegt een 2 takt blokje te hebben hoor je volgens mij deze CDI er op dit moment in te hebben liggen: http://www.q-parts.nl/catalog/images/UNI5364 CDI Baotian.jpg

als ik namelijk op 2 takt zoek vind ik alleen met die aansluiting....

zoek ik op 4 takt CDI dan vind ik hem alleen met de aansluiting van 4 en 2 pins....

edit:
ik heb zelf mijn GY6 blok 4takt opgeoverd met een andere CDI erin. maar lees net dat een andere CDI geen nut heeft bij een 2 takt?
 
@maxieboy40

Je hebt inderdaad gelijk, CDI wijzigingen hebben alleen effect bij een 4takt. In het verleden heb ik een 4takt gehad, dus vandaar mijn verwarring.

Ik zal morgen aan de slag gaan met prop en carburateur. Denk dat dit topic dicht mag omdat de initiële vraag over de CDI beantwoord is.

Bedankt voor je hulp!!
 
Dat is niet helemaal waar dat cdi wijzigingen geen effect hebben bij een 2-takt en dit alleen voor 4takt geld..

Hoe zit het wel in elkaar.. Een grote groep 2-takt scooters zijn inderdaad niet cdi begrenst.. Er is echter wel een kleinere groep 2-takt scooters die wel cdi begrensd zijn, dus op een maximaal toerental, en daarboven gaat hij gewoon niet harder..

Het is wel zo dat de groep 4takt scooters wel zowat allemaal begrensd zijn via de cdi..

Zou zelf aanraden om eerst naar mechanische begrenzingen te kijken.. Een CDi kan je altijd nog als laatste doen..
 
Dat is niet helemaal waar dat cdi wijzigingen geen effect hebben bij een 2-takt en dit alleen voor 4takt geld..

Hoe zit het wel in elkaar.. Een grote groep 2-takt scooters zijn inderdaad niet cdi begrenst.. Er is echter wel een kleinere groep 2-takt scooters die wel cdi begrensd zijn, dus op een maximaal toerental, en daarboven gaat hij gewoon niet harder..

Het is wel zo dat de groep 4takt scooters wel zowat allemaal begrensd zijn via de cdi..

Zou zelf aanraden om eerst naar mechanische begrenzingen te kijken.. Een CDi kan je altijd nog als laatste doen..

Thanks, ook weer wat geleerd! Maar hoe kan men ontdekken of dit bij zijn/haar eigen 2takt aan de orde is?
 
Thanks, ook weer wat geleerd! Maar hoe kan men ontdekken of dit bij zijn/haar eigen 2takt aan de orde is?

Dat merk je vanzelf wel als je alle mechanische begrenzers hebt verwijderd en de sproeier hebt vergroot.. Een begrensde CDI kapt gewoon af bij een bepaald toerental.... Stel ontgrensd gaat het ding 80km/u op de teller.. Begrenst is hij voor een brom 45km/u afgesteld..

Nou dan haal je de vario ring eruit.. Ding gaat dan maar 5km/u harder.. Sproeier vergroten lever je dan misschien maar 2 km/u extra op.
Prop eruit en dan gaat hij 54km/u . Naar zo weinig vooruit gang kan je denk ik wel er achter komen dat er nog iets is wat zwaarder begrensd..
Maar vaak merk je het ook onder het rijden.. Stel je gaat 55km/u en als de begrenzer in kicked dan drukt hij je 3 km/u langzamer.. Dan weet je ook
dat de cdi begrensd is.. Soms is het ook gewoon een zwaardere rollen afstelling + cdi begrenzing..
Heb je de begrenzing eruit, dan moet je hem opnieuw afstellen.
 
Dat merk je vanzelf wel als je alle mechanische begrenzers hebt verwijderd en de sproeier hebt vergroot.. Een begrensde CDI kapt gewoon af bij een bepaald toerental.... Stel ontgrensd gaat het ding 80km/u op de teller.. Begrenst is hij voor een brom 45km/u afgesteld..

Nou dan haal je de vario ring eruit.. Ding gaat dan maar 5km/u harder.. Sproeier vergroten lever je dan misschien maar 2 km/u extra op.
Prop eruit en dan gaat hij 54km/u . Naar zo weinig vooruit gang kan je denk ik wel er achter komen dat er nog iets is wat zwaarder begrensd..
Maar vaak merk je het ook onder het rijden.. Stel je gaat 55km/u en als de begrenzer in kicked dan drukt hij je 3 km/u langzamer.. Dan weet je ook
dat de cdi begrensd is.. Soms is het ook gewoon een zwaardere rollen afstelling + cdi begrenzing..
Heb je de begrenzing eruit, dan moet je hem opnieuw afstellen.

Bedankt voor alle tips, heb vandaag gekeken en er zitten 2 proppen in de uitlaat, echter heeft de fabrikant echt zijn best gedaan want wat ik ook probeer ik krijg ze niet los.
Ik ga binnenkort maar een sito plus bestellen, dan moet het goed komen :).
 
Back
Top