Cdi kapot?

jordywiering

New Member
Hoi allemaal, heb een 2e hands zip gekocht en rijd opzich wel prima alleen heb ik af en toe tijdens het rijden een dip? Hij houd even in 1 a 2 seconden en rijd daarna gewoon weer normaal.. De uitlaat knetterde zonet ook eventjes tijdens dit dipje, kan dit door mijn cdi komen? Of is dit iets anders?
Scooter komt bij de dealer weg dus lijkt me dat de bougie etc wel goed is.

Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Even de bougie test doen.. En dan starten.. Kan je zien of dat de vonk sterk of slap is.. En of dat hij mooi achter elkaar vonkt of vaker overslaat. Ook is de kleur van de vonk te zien.. Als je bijvoorbeeld geel vonkt dan is er al iets mis.

Het zou overigens ook een verlopen klepspeling kunnen zijn.. Daarop kan je motor ook gaan smoren als die niet goed staat.

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Hoi allemaal, heb een 2e hands zip gekocht en rijd opzich wel prima alleen heb ik af en toe tijdens het rijden een dip? Hij houd even in 1 a 2 seconden en rijd daarna gewoon weer normaal.. De uitlaat knetterde zonet ook eventjes tijdens dit dipje, kan dit door mijn cdi komen? Of is dit iets anders?
Scooter komt bij de dealer weg dus lijkt me dat de bougie etc wel goed is.
Als de scooter een haperende geluid heeft tijdens het wegrijden wordt ie waarschijnlijk verzopen. Ik denk sproeier te groot, maar kan ook aan je luchtfilter liggen wat al door @Harrr is aangegeven. Kijk ook of je spruitstuk vies is, meestal kan het zijn dat de carburateur vies is en kan de spruitstuk ook vies zijn.

Advertisement - register to remove this