CDI Inzagen

mattyvar

New Member
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn Paggio Zip 2000 (45km/h versie) uit 2006 graag iets sneller laten lopen, ongeveer 60 km/h.
Nu is de varioring er al uit, dus wil ik de CDI ontgrenzen, dus ik las overal over inzagen van je CDI. Dus dat heb ik vandaag gedaan, maar ik kwam niets tegen wat op ijzer leek, de CDI doet het nog wel (de motor start). Weet iemand wat ik moet doen? Ik snap dat ik hem moet inzagen, maar ik heb geen ijzeren balk die ik kan doorzagen, daarnaast heb ik ook een groene binnenkant van mijn CDI.

Alvast bedankt,
mattyvar
 
Advertisement - register to remove this

Soort van het zelfde verhaal hier heb ook een zip en zit er ook over na te denken om mn cdi door te zagen maar ik kan op het moment simpelweg die rollerbank boetes niet betalen en ik kom veel rollerbanken tegen hier in de buurt vario is er wel al uit maar zip is nogsteeds sloom

Nou is mijn vraag een soort van als ik mn bobine doorzaag dan gaat de topsnelheid omhoog maar kan ik er dan lichtere rollen in zetten om hem wel snel op te laten trekken maar niet harder dan 54 te laten gaan?
 
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn Paggio Zip 2000 (45km/h versie) uit 2006 graag iets sneller laten lopen, ongeveer 60 km/h.
Nu is de varioring er al uit, dus wil ik de CDI ontgrenzen, dus ik las overal over inzagen van je CDI. Dus dat heb ik vandaag gedaan, maar ik kwam niets tegen wat op ijzer leek, de CDI doet het nog wel (de motor start). Weet iemand wat ik moet doen? Ik snap dat ik hem moet inzagen, maar ik heb geen ijzeren balk die ik kan doorzagen, daarnaast heb ik ook een groene binnenkant van mijn CDI.

Alvast bedankt,
mattyvar

Je cdi is 60mm lang
leg hem zo neer dat de stekkertjes naar rechts wijzen dan begin je te meten van rechts richting links en dan zet je een streepje op 38mm
iets aan de linker kant van de helft dus
vervolgens zaag je 3mm diep in een 45 graden hoek
vergeet niet om er wat tape op te plakken ofzo anders kan er water in komen en dan ben je weer begrenst en volgens mij wil je in de regen juist snel thuis zijn ;)

er staat ook bij dat je een sproeier maatje 78 erop moet zetten en de 'spacer washer' moet verwijderen tussen de ¨front pulley halves¨ al heb ik geen enkel idee wat dit is vermoedelijk vario ring?

bron: amerikaanse piaggio handeiding voor dealers
 
Hey,
Ik ben hier dus nu mee bezig en dit zier er zo uit (foto).
Ik ben dat ijzere spalkje nog niet tegen gekomen?? Wat doe ik fout?
 

Attachments

  • IMG_2573.JPG
    IMG_2573.JPG
    169 KB · Views: 375
Ja al gedaan, ook daar zagen ze hem op deze plek door. Ik begin te denken dat ik geen orgineel heb gekregen van de winkel waar ik de cdi heb gekocht...
iemand nog andere suggesties?
 
Ja al gedaan, ook daar zagen ze hem op deze plek door. Ik begin te denken dat ik geen orgineel heb gekregen van de winkel waar ik de cdi heb gekocht...
iemand nog andere suggesties?

Misschien is het een nieuw model cdi, waarvan die begrenzer brug is verplaatst door piaggio zelf.. Of zo gemodificeerd dat het brugje vlak op de printplaat gemonteerd is zodat je hem niet kan doorzagen.

Had zelf eerder een snellere cdi gekocht.. Gewoon omdat je die oude nog altijd weer kan gebruiken om terug te zetten.
 
Ja al gedaan, ook daar zagen ze hem op deze plek door. Ik begin te denken dat ik geen orgineel heb gekregen van de winkel waar ik de cdi heb gekocht...
iemand nog andere suggesties?
Is verkeerde cdi, heb deze ook gehad deze kan je niet ontgrezen, is al een “snelle cdi” maarde de ducatie met gele stekker zelf doorzagen maakt meer toeren.. dus andere cdi kopen... suc6
 
Back
Top