CDI Doorgebrand !!! Hoeveel Toeren Moet Die Gedraaid Hebben ????

psycho

Well-Known Member
Hey mensen....

Vanmorgen kreeg ik dus de scoot niet gestart, waarna ik maar met de Spartamet naar me werk ging....
Om 2 uur thuisgekomen, en meteen op onderzoek gegaan.....

Bij me CDI kwam ik het volgende tegen :(

*Sorry voor de slechte kwaliteit, maar je ziet het probleem wel ;)

Die bobbel, plus het stukje ijzer wat er uit is gekomen....

Nu de vraag hoe kan dit ?????
Slaat die bij een bepaald aantal toeren door ????
Zo'ja hoeveel toeren kan die aan ????
Zo'niet, wat is dan de oorzaak ????

Thx voor t antwoord ;)

Ps. geen antwoorden met whoooh hoe heb je dat gedaan :)
 
Advertisement - register to remove this

mss een kapotte condensator als die kapot gaan dan word de condensator helemaal bol..
Condensator hoeft niet perc bij een bepaald toerental kapot the gaan kan ook gewoon een slechte zijn geweest..
 
NRG subaru WRX said:
hij slaat bij een bepaald aantal toeren door maar zo hoog kom je toch niet...
zal wel ergens kortsluiting zijn geweest

Ik hoorde rond de 10/11.000 toeren.....
Weet niet of ik dat haal....

Maar idd, kan kortsluiting geweest zijn :(

Maar mensen met ene ander idee.... roep maar...
 
Freezer said:
Ik zou het eerder gooien op kortsluiting... Kijk je bekabeling eens goed na.

K heb alles al goed nagelopen, en ben geen vage dingen tegen gekomen...

Nou heb ik dus vernomen dat je m idd op kan blazen met een MHR replica :S (std peug cdi)......

Nu moet ik dus een nieuwe hebben....
En ben een beetje aan t twijfelen.....

De std cdi, is het goedkoopste, maar waarschijnlijk hetzelfde verhaal....

Die mhr cdi is 54 euro ongeveer en onbegrenst (welke voordelen heeft dit) ???

En ik zag op easyparts, een RPM Control(cdi) voor 94 euro....
Wat houd dit in, en welke voordelen zit hierop (vergeleken met de mhr cdi)...
En past dit op de std. onsteking ?????
 
psycho said:
K heb alles al goed nagelopen, en ben geen vage dingen tegen gekomen...

Nou heb ik dus vernomen dat je m idd op kan blazen met een MHR replica :S (std peug cdi)......

Nu moet ik dus een nieuwe hebben....
En ben een beetje aan t twijfelen.....

De std cdi, is het goedkoopste, maar waarschijnlijk hetzelfde verhaal....

Die mhr cdi is 54 euro ongeveer en onbegrenst (welke voordelen heeft dit) ???

En ik zag op easyparts, een RPM Control(cdi) voor 94 euro....
Wat houd dit in, en welke voordelen zit hierop (vergeleken met de mhr cdi)...
En past dit op de std. onsteking ?????


voordeel is dat hij dan over de 9500 toeren kan
 
Lijkt me gewoon een geplofte condensator, dat gebeurd wel vaker. Ook in computers en dergelijk. Wordt ook wel eens een maandag-ochtend versie genoemd.
Hoeft helemaal niets met kortsluiting te maken hebben, was gewoon voorbestemd :P

Ik zou gewoon weer een standaard (imitatie) CDI halen. Die volstaan,
 
Back
Top