William v d
Member
Ik heb een 2-takt Aerox, bouwjaar 2009, welke amper tot slecht wil starten als deze een dag of langer heeft stilgestaan. Na zowat het hele blok te hebben nagelopen (cilinder, nieuwe bougie, keerringen krukas, membraam, spruitstuk) en zelfs een nieuwe 17.5 mm dellorto carb en nieuwe choke uitgeprobeerd te hebben is het probleem nog niet verholpen. De bougie wordt wel nat en er staat brandstof in de vlotterkamer. Bougie nagekeken en deze vonkt.
Misschien ligt het aan de ontsteking zoals de CDI unit. Er zat een elektrische begrenzer op met afstandsbediening. Deze maakte echter een vreemd tikkend geluid en heb hem daarom los gekoppeld. Zou het eventueel kunnen, of is het mogelijk, dat de begrenzer de CDI unit heeft beschadigd? Een CDI unit zal wel diodes en condensator(s) bevatten dus misschien dat er iets overbelast is? (ben geen expert)
Misschien zit ik er helemaal naast maar mijn ideeën wat de oorzaak van het moeizame starten zou kunnen zijn beginnen enigszins op te raken. Benzine is 3 weken oud, brandstofpomp werkt gewoon, carb is nieuw (zelfde type). Misschien verzuipt hij tijdens het kicken maar hij heeft het lange tijd ook prima gedaan met dezelfde carburateur.
Misschien ligt het aan de ontsteking zoals de CDI unit. Er zat een elektrische begrenzer op met afstandsbediening. Deze maakte echter een vreemd tikkend geluid en heb hem daarom los gekoppeld. Zou het eventueel kunnen, of is het mogelijk, dat de begrenzer de CDI unit heeft beschadigd? Een CDI unit zal wel diodes en condensator(s) bevatten dus misschien dat er iets overbelast is? (ben geen expert)
Misschien zit ik er helemaal naast maar mijn ideeën wat de oorzaak van het moeizame starten zou kunnen zijn beginnen enigszins op te raken. Benzine is 3 weken oud, brandstofpomp werkt gewoon, carb is nieuw (zelfde type). Misschien verzuipt hij tijdens het kicken maar hij heeft het lange tijd ook prima gedaan met dezelfde carburateur.