carters polijsten

Slim Dim

Banned
Hey , ik en me maat hebben z'n carters gepolijst hier een paar pics :
30741887.jpg

30741874.jpg

Denken jullie dat het veel uit zal maken , een maat van ons had het gedaan en die trok echt veel harder na het polijsten .
wat denken jullie hiervan laters
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben van mening dat het alleen zin heeft op bepaalde plekken in het carter. Op sommige plekken kan het zelfs nadelig zijn. Maar hier zijn al eeuwig durende discussies over gehouden. Iedereen heeft een eigen mening.
 
Ik vind het wel altijd netjes staan. :)

Veel mensen zien een nette afwerking ook automatisch als winst. Helaas is dat niet altijd het geval.
 
P.S.: is ook afhankelijk wat voor olie je gebruikt, met dikke olie ( A747, Silkolene Race e.d.) is gestraald beter, met dunne, goedkopere olieen ( TTS e.d. ) is gepolijst beter.
Natuurlijk is het ook afhankelijk van het aantal cc's.
 
het beste is: je scooter op de bank zetten, kijken wat je vermogen is na een bepaald aantal runs. dan diezelfde dag nog je carters polijsten, en weer op de bank(dus met zelfde temperatuur) en dan kun je zien of het echt voordelig/nadelig werkt...
 
Waarom gaat een golfbal met putjes harder als een zonder?, heeft te maken met skin effect.

Enige wat ik wel echt polijst is de uitlaatpoort omdat die gassen er zo hard uitgaan dat het bijna geen effect meer heeft...
 
hmmz.... nu moet je me de vergelijking met een golfballetje toch even uitleggen.... ik weet namelijk niet of ie harder gaat, maar hij blijft wél langer in de lucht....
en daar komt bij, putjes in de golfbal zijn allemaal even groot en even diep. denk niet dat het in het carter zo is...
maar dat skin-effect, geldt dat ook voor vloeistoffen?
dit is totaal niet vijandig bedoeld, ben alleen zeer benieuwd naar de achterliggende gedachte...
 
shit ja... het verneveld... dom, dom, dom... mijn fout...

maar dan nog... geldt dat skin-effect ook voor gas dan? het lijkt me toch eerder, aangezien er zoveel ruimte tussen de moleculen zit, dat de oppervlakte beter glad kan zijn dan ruw... of is dit een verkeerde gedachtegang?
 
Dit is het effect dat als een gas of vloeistof langs een vast object stroomt deze bij het vaste object stil staat. Als grenslaag te dun is dan ontstaan er wervelingen aan het oppervlak die nadeling zijn voor de stroming. Als deze laag de juiste dikte heeft dan zal het gas of vloeistof veel minder wrijving ten opzichte van het vaste object ondervinden
 
Last edited:
en met zo'n reply ook niet........

maar het is is dus wel te meten, moet je alleen wel een mooie test opstelling maken. Dan het blok gestraald flowen en de weerstand bepalen, daarna het zelfde blok polijsten en weer meten.
 
Originally posted by dani
en met zo'n reply ook niet........

maar het is is dus wel te meten, moet je alleen wel een mooie test opstelling maken. Dan het blok gestraald flowen en de weerstand bepalen, daarna het zelfde blok polijsten en weer meten.

ok, op een flowbank zou je het kunnen meten. maar dan weet je nog steeds niet of het beter is ivm met wervelingen die het mengsel positief zouden kunnen beinvloeden...
 
Back
Top