Carters frezen?

Mischahakkaart

New Member
Frezen op mijn Piaggio type 3 brom (het was eerst een snor)?

Hallo beste mensen,
Ik heb laatst een Piaggio type 3 snor uit het jaar 2005 aangeschaft en hem omgekeerd naar brom, nu zou ik er misschien een 70 cc op willen zetten maar ik hoor dingen over carters frezen. Ik heb een beetje onderzoek gedaan maar ik zie er heel weinig mensen over praten terwijl er voor mijn gevoel veel mensen zijn die hun snor scooter een 70 cc geven.

Is er een kans dat mijn carters van mij type 3 niet begrensd zijn of moet ik 100% me carters laten frezen als ik een 70 cc er in zou zetten
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij past het cilinderhemd wel gewoon, dat zullen de pia kenners hier nog wel bevestigen of juist ontkrachten, maar als deze niet past zoals sommige minarelli versies, dan moet dat gekottert worden zodat hij wel past.
Echter bedoelen ze met frezen hoogstwaarschijnlijk het vergroten van je spoelpoorten gelijkt aan de cilinder, dit is niet noodzakelijk maar wel bevordert.
Dat is het eigenlijk.
 
Volgens mij past het cilinderhemd wel gewoon, dat zullen de pia kenners hier nog wel bevestigen of juist ontkrachten, maar als deze niet past zoals sommige minarelli versies, dan moet dat gekottert worden zodat hij wel past.
Echter bedoelen ze met frezen hoogstwaarschijnlijk het vergroten van je spoelpoorten gelijkt aan de cilinder, dit is niet noodzakelijk maar wel bevordert.
Dat is het eigenlijk.
Heel erg bedankt voor je reactie, weet u of het qua prestaties veel verschil maakt?
 
Peugeot heeft een Anti Opvoer nok in het Carter , waardoor een Brom Cilinder niet past op een Snor Blok .
Piaggio heeft dat niet .
Betreft Carters Flowen :: dat doe je bij middel en hoog toerige Cilinders , dan pas je de Carters aan aan de spoelpoorten van de Cilinder , de voetpakking geeft een Maat aanduiding wat er weg moet voor een betere Flow .
 
Back
Top