carterkap

basswalla

Well-Known Member
hoi,
heb ff een vraagje over de carterkap..
wanneer je in de carterkap bij je koppeling er dingen(gaten) in freest,
wordt je koppeling dan niet kei vies na het rijden& zorgt dat niet voor snellere slijtage?

alvast bedankt!:W

Advertisement - register to remove this

Gaten boren is niet aan te raden voor straatgebruik. Eerder bij sprinters die geen regen zien. Meestal doen ze dit voor de koeling.

Ik zou het niet aan raden op een straatscooter.

Je ziet ook wel van die Top Performance carterkappen, daar kun je nog een klein filtertje op zetten. Ziet er niet uit vind ik, maar de werking vind ik wel goed.
Bij standaard scooters zie je ook wel dit soort systemen, waarbij er lucht bij je vario etc. wordt gespoten, denk bijvoorbeeld aan een Runner. Deze lucht komt ergens bij je voorkap vandaan ofzo? In ieder geval niet echt veel vuil enzo...
Ik denk zelf dat het nooit kwaad kan om extra koeling te hebbe achter je carterkap, maar zorg er voor dat het niet vuil wordt, zo moeilijk is dat niet opzich (stukje panty voor het gat bijvoorbeeld).

ok,
dus ik kan er wel gewoon rondingen infrezen,
maar dan ff iets van een panty achter het gat plakken met kit oid zodat er niet teveel zooi in kan?

alvast super bedankt!

naja, de zomer staat weer voor de deur, en van regen al dagen geen last..
dus mss komt het er binnekort is van;)

alvast bedankt voor de nuttige info allemaal!

Vriend van me rijd al heel lang rond met zo'n TNT carterkap , daar zitten ook uitsparingen in aan de koppeling . Nog nooit last van gehad oid , rijd ook gewoon bij regenweer etc ... Nooit iets van ondervonden :)

idd, rij zelf al een jaar met tnt carterkap met gaten in in alle weersomstandigheden. Niks van problemen gewoon. Ken zat mensen die rondrijden met tnt carterkappen. Is er iemand die er iig al problemen door gehad heeft? :D
beetje bla bla volgens mij.

Zit onder een wallaroo een scooterblok dan?
Zo'n ding heeft toch een volop lange cartekap?
Daar is niks voor te krijgen
Ja misschien in Belgie :P

Back