Carterkap zit onder de corrosie hoe schoonmaken

ronaldp123

Well-Known Member
Heb een andere scooter gekocht vandaag ben een beetje aan het scoon maken maar de carterkap zit goed onder de corrosie aan de bovenkant niet waar de kickstart zit dat is nettjes

Hoe kan ik dat het makkelijkste behandelen
Iemand een tip
 
Advertisement - register to remove this

Foto? Dan is het misschien wat duidelijker
Post automatically merged:

Heb een andere scooter gekocht vandaag ben een beetje aan het scoon maken maar de carterkap zit goed onder de corrosie aan de bovenkant niet waar de kickstart zit dat is nettjes

Hoe kan ik dat het makkelijkste behandelen
Iemand een tip
 

Attachments

  • 20200711_202321.jpg
    20200711_202321.jpg
    285.2 KB · Views: 42
  • 20200711_202321.jpg
    20200711_202321.jpg
    285.2 KB · Views: 36
Motip spuitbussen zijn wat aan de prijzige kant, maar daar is de kwaliteit ook naar. Als je gaat spuiten gewoon alles doen de kans is groot dat de tinten niet exact gelijk zijn.
Motip en Action (spectrum) wordt precies gevuld met de zelfde verf als je kwaliteit wil moet je met 2K spuiten of met een spuitpistool
 
Chinese 4takt 10 inch?? Zou dan de moeite niet eens nemen en gewoon een andere carterkap kopen.. Want voor die 40 a 50 euro ga ik geen moeite doen om je oude deksel schoon te maken en opnieuw te spuiten.. Eentje uit de winkel zal altijd beter eruit zien dan eentje die je zelf gaat spuiten.
En dan nog de tijd en kosten die je daar in gaat steken.. Resultaat is dan toch vrijwel altijd minder.
Kan je ook direct je kickstart as reviseren, dan is deze ook direct weer fris.
 
Hoe lang wil je dat het mooi blijft? Goede voorbereiding is het belangrijkst: helemaal kaal schuren zodat alle verf en corrosie er af is. Kost wat tijd maar dan heb je het mooiste resultaat en blijft het het langst netjes. Daarna kun je hem gewoon in de primer en lak van de Action spuiten. Werkt prima. Zoals hierboven ook al aangegeven: 2k lak is het best maar nogal prijzig voor zo'n klein stukje spuitwerk.
 
Last edited:
Back
Top