This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carterkap spuiten

Zoek even op het forum en je vind genoeg topics over het spuiten van allerlei soorten materiaal.

Het beste is stralen en dan netjes spuiten, maar aangezien het niet voor de hand ligt dat je dit gaat doen:

-verfafbijt ( lost de laag die erop zit op, pas op bijt! )
-Schuurpapier ( varierend van 300 tot 800 )
-zorgen dat je alles netjes geschuurd hebt, dan goed ontvetten
-grondlak
-laag kleur (kan meerdere lagen)
- blanke lak

Eventueel kan je de grondlak en de blanke lak weglaten, tis maar net wat je zelf wil

succes ermee!

waar zie jij die dan de enige wat ik al heb gezien zijn van die doorzichtige.

idd zandstraalen vind ik ook de makelijkste/snelste oplosing

voor 25 euro is je carterkap gestraald en gecoat (dat verschilt natuurlijk van bedrijf tot bedrijf maar veel meer zal het tog niet zijn denk ik).

aan verfafbijt,schuurpapier,primer,lak ben je hetzelfde kwijt

Het blok is heel anders opgebouwd, en hoeft niet de stevigheid van zijn deksel te hebben. Is ook dikker alu. (overigens kan je IMO gewoon zonder carter deksel rijden, zelf vaak genoeg gedaan en nooit problemen mee gehad, naja tijdens het afstellen dan en met originele cilinder).

Als je zonder carterkap rijdt bij een minarelli blok, heb je wel degelijk kans dat het carter scheurt.

Je hebt ook kans op een miljoen. Ik deed dat ook vaak bij het afstellen van de vario/koppeling. Hoef je tenminste niet steeds weer die imbusjes los te draaien he. Let wel dat dit originele scooters betrof, en niet meer dan tot het eind van de straat.

Last edited:
Niets want daar zit waarschijnlijk geen verf op, omdat die van de kleur wat het moet zijn word gemaakt, dus als die zwart is dan is die door en door zwart. Gewoon even lichtjes opschuren en spuiten.

Ja en dus wel plastic primer gebruiken anders word je ook niet blij.

Kan makkelijk zonder.. Heb het zelf geprobeerd op een spatbord van een crosser en dit zag er gewoon goed uit.. Was er overigens ook echt NIET af te krijgen, was al weer paar keer gevallen en spatbord was wat gebogen van de knal zeg maar dat die wat invouwt en weer terug maar de verf scheurde niet of niks.

Oke, nouja dat het bij jou goed ging is mooi. Maar ik zou toch gewoon het zekere voor het onzekere nemen, zo duur is plastic primer nou ook weer niet.