Carterkap spuiten - OK spuitlak

Tinuss

New Member
Hallo,

Iemand ervaringen met OK spuitlak zwart mat en OK spuitlak primer van de Gamma?
Ik ben van plan m'n carterkap incl. kickstart mat zwart te spuiten van mijn Vespa LX50.

Beide eerst ontvetten, schuren, OK Spuitlak primer wit of grijs?, OK spuitlak zwart met erop.

Is dit prima? Benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.

scoot.JPG

Advertisement - register to remove this

Troep. Koop Motip.

En gebruik ook geen witte primer als je iets zwart wil spuiten. Je wil je primer zo donker mogelijk.
Thanks! Ik zie dat Motip ook zwarte primer heeft, dus zwarte primer + matzwart spuitlak van Motip.
Verder nog tips hoe het resultaat het best mogelijke wordt?

Ik vind het gewoon rotzooi, maar goed. Komt veel sneller los, helemaal de primer, bijzonder genoeg. Ziet er ook niet echt heel mooi uit, glanst ook niet mooi.

Ik heb iets gespoten wat constant in mijn zak zit, bij Action en Ok spul duurde dat geen week. Motip zit er nu al maanden op. En wat ik zeg, ziet er nog mooier uit ook.

Je moet best wel goed voorbereiden, zit best wel wat werk in, ga dan niet die paar euro op de lak besparen. Zorg dan dat je het gewoon goed doet.

We praten over een carterkap geen kappenset. Kappen zou ik sowieso kwaliteit lak voor pakken. Voor andere doelen is de action lak gewoon prima.

Als je de moeite doet om je carterkap (correct) te spuiten wil je toch ook een mooi resultaat, en dat het goed blijft zitten? Je trapt er ook tegenaan als je kickt.

Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Last edited:
Hallo,

Iemand ervaringen met OK spuitlak zwart mat en OK spuitlak primer van de Gamma?
Ik ben van plan m'n carterkap incl. kickstart mat zwart te spuiten van mijn Vespa LX50.

Beide eerst ontvetten, schuren, OK Spuitlak primer wit of grijs?, OK spuitlak zwart met erop.

Is dit prima? Benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.

View attachment 77487
Lijkt mij niet OK ... beetje Goede lak kost 150,00 p / Liter .. wat tevens ook in spuitbus gevuld kan worden oa Valspar ( De Beer Refinisch by Dupont .
Waar ik Carterkappen mee spuit : is Rust-Oleum ,, hoogwaardgie industrie lak , keiharde verf in spuitbus ... 20,00 p spuitbus .

Last edited:
Ik heb eens een fiets gespoten met OK lak. Ik vind het voor het geld eigenlijk best aardige verf. Ook die busjes van de Action zijn prima om snel iets van een fris laagje verf te voorzien.

Natuurlijk zal het na verloop van tijd wel weer lelijk worden, zeker een carterkap krijgt veel te verduren.

Back