Carterkap en voorvork spuiten

Choempie

Well-Known Member
Ik wil een keertje mijn carter kap en voorvork mat zwart spuiten wat heb ik hier allemaal voor nodig?
het gaat om een piaggio zip 4t
 
Advertisement - register to remove this

Carterkap:
Ontvetter (dreft), spons met de zachte kant. Dus eerst goed ontvetten/schoonmaken.
Daarna koop je waterschuurpapier (korrel 800, 900 of 1000). Schuur je het hele oppervlakte zodat je een licht schuur geluidje hoort. Dan is het mooi glad.
Maak je het goed droog, spuit je het met primer, daarna blanke lak en daarna de gewenste kleur.

Voorvork:
Vet vrij maken, evt een beetje opschuren. en spuiten. (ook primer voor het beste resultaat)

is niet heel moeilijk, je moet er wel 'feeling' voor hebben vind ik, als je het heel mooi wil hebben. Anders kijk je even op youtube/google. Staan waarschijnlijk wel veel info en filmpjes ervan.


Edit:
Persoonlijk zal ik dit niet doen, maar het bovenstaande. Dit is de makkelijke manier/ goedkopere.

 
Aanvullend op het verhaal van @Giodam

Aantal zaken zijn belangrijk alvorens te spuiten.

Kun je stof vrij spuiten?!! Hier lopen de meeste tegen aan.

Maak je gebruik van een spuit pistool? Pneumatische of electrische? Of wellicht een spuit bus?

En het belangrijkste is Geduld! Niet het onderdeel in 1x spuiten maar laat de nevel er overheen "vallen" in meerdere lagen.

Ik spuit altijd cris cros voor een goede dekking. (Zal wel tussen mijn oren zitten)

@Giodam

Kwam de lak niet ná de kleur? Of hoe moet ik dat zien. In mijn ogen was de lak altijd de laatste stap.

Ik had in mijn berging een soort van spuitcabine maar je trekt het stof er zo in. Daar zal dus een afzuiging in moeten om het meeste stof weg te zuigen.

Maar ja wat dacht je van de kleding? Stof stof stof...

Lijkt allemaal makkelijk maar is het zeker niet om professionele kwaliteit te behalen.
 
Kwam de lak niet ná de kleur? Of hoe moet ik dat zien. In mijn ogen was de lak altijd de laatste stap.

Dat klopt dat kan je ook doen, ik heb altijd gedacht dat als je blanke lak op je primer doet dat het gewenste kleur juist beter pakt? Daarom deed ik dat altijd als dit ook anders kan heb ik veel spuitbussen verspild.. en kosten kunnen vermijden.

Want ik deed als ik geschuurd had, de primer 2 à 3 lagen, daarna de blanke lak 2 lagen, daarna de gewenste kleur en daarna de blanke lak voor extra glans/bescherming.
 
Dat klopt dat kan je ook doen, ik heb altijd gedacht dat als je blanke lak op je primer doet dat het gewenste kleur juist beter pakt? Daarom deed ik dat altijd als dit ook anders kan heb ik veel spuitbussen verspild.. en kosten kunnen vermijden.

Ik zeg zeker niet dat mijn manier de goede is maar het lijkt mij als je bijvoorbeeld een velg spuit in het blauw je die kleur wilt behouden en beschermen!

De kleur wil je behouden! Om die te beschermen heb je een transparante lak laag nodig. Dus de laatste stap.

Eerst primer, kleur, lak.

Waarschijnlijk kon jij ook stukjes verf eraf halen/ pulken?..
 
Back
Top