Carterkap bouten willen maar niet loskomen!

Pimekuhh

Member
Dag allemaal, ik probeerde onlangs mijn carterkap los te krijgen, dat lukte met 2 bouten, Maar de rest van die stomme bouten willen maar niet loskomen! Ik heb zelfs een dopsleutel (die perfect paste) vervormd, maar die bout? Geen enkel beetje losser gekomen. Ik heb ook nog een andere dop van de zelfe maat in een boormachine gestopt, maar dat lukte ook niet. De enige oplossing die ik kan bedenken is WD-40 of iets vergelijkbaars er tussen spuiten, alleen ben ik bang dat er onderdelen zo (vast)geroest zijn dat de WD-40 die onderdelen compleet afbreekt en er dus ongewenste schade aan mijn scooter komt. Heeft iemand tips? Alvast bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Pimekuhh,
Temperatuurverschil c/laten schrikken. Even goed heet maken, laten afkoelen en weer proberen, mogelijk een gerichte klap op de kop.
Afbrekende bouten komen helaas wel vaker voor, doordat de bout en het carter van verschillende metalen zijn kan corrosie bijdragen aan een bijzonder vaste verbinding.
Montage altijd met een goed vet.
Groet,
 
alleen ben ik bang dat er onderdelen zo (vast)geroest zijn dat de WD-40 die onderdelen compleet afbreekt
Snap niet hoe je op deze gedachte komt.
Vastgeroeste bouten kunnen afbreken wanneer je er kracht op uitoefent.
WD-40 lost roest op en zal niet de oorzaak zijn van het afbreken.
-----------------------------------------------------------------------
De oplossing van @Harrr kan goed uitpakken en is zeker de moeite van het proberen waard...
 
Pimekuhh,
Temperatuurverschil c/laten schrikken. Even goed heet maken, laten afkoelen en weer proberen, mogelijk een gerichte klap op de kop.
Afbrekende bouten komen helaas wel vaker voor, doordat de bout en het carter van verschillende metalen zijn kan corrosie bijdragen aan een bijzonder vaste verbinding.
Montage altijd met een goed vet.
Groet,
Klink een goed plan! ga ik zeker binnenkort ff proberen!
Post automatically merged:

Snap niet hoe je op deze gedachte komt.
Vastgeroeste bouten kunnen afbreken wanneer je er kracht op uitoefent.
WD-40 lost roest op en zal niet de oorzaak zijn van het afbreken.
-----------------------------------------------------------------------
De oplossing van @Harrr kan goed uitpakken en is zeker de moeite van het proberen waard...
Onlangs heb ik ook een schroef proberen los te krijgen die compleet vastgeroest zat. toen ik wd-40 had aangebracht en opnieuw probeerde te draaien brak de schroef compleet af. misschien heb ik het fout en heeft het met iets heel anders te maken.
 
Onlangs heb ik ook een schroef proberen los te krijgen die compleet vastgeroest zat. toen ik wd-40 had aangebracht en opnieuw probeerde te draaien brak de schroef compleet af. misschien heb ik het fout en heeft het met iets heel anders te maken.
Heb je de WD-40 lang genoeg laten intrekken of ben je direct gaan draaien?
Misschien was de schroef al dusdanig rot dat deze sowieso op knappen stond.
WD-40 kan simpelweg nooit de oorzaak van het afbreken zijn...
 
Als het om een chineesje gaat zou ik persoonlijk gewoon de brander erop zetten en de boel goed heet stoken.. Als je dan heel even wacht zou je ze zo los kunnen draaien.
 
Back
Top