Carterhelft pasbus kom niet overeen

Ik ben de carterhelft aan de kickstartkant aan het vervangen van mijn Kymco agility. Een originele is niet te betalen of amper te krijgen(ook 2e hands) dus ik heb een china gy6 carterhelft. In elk opzicht komt hij overeen met die van Kymco op 1 punt na. Nadat ik alle lagers heb vervangen en de transmissie op de nieuwe Carterhelft monteerde paste het net niet. Wel qua omvang maar hij sloot er niet tegenaan. Toen kwam ik erachter dat de pasbussen (2 stuks voor transmissie) maar op 1 punt overeenkomen. Bij de originele helft zitten er 1 in het midden en 1 schuin boven. Bij de nieuwe zitten ze tegenover elkaar. Is het een optie om dan maar 1 pasbus te gebruiken want dan sluit hij uiteraard wel perfect aan?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou ook zoals Harr ook voorsteld het gaatje op boren ter diepte , en dikte van het busje . Je wil de assen en tandwielen van je transmissie wel goed hebben staan.
 
Heb je overwogen het gaatje ruimer te boren?
Als ik de beschrijving goed lees is dit geen optie en is dit geen kwestie van milimeters maar eerder van meerder centimeters.
Pasbussen hebben als functie dat de carterkap er altijd goed en niet verschoven gemonteerd wordt.
Hoe zit het met de kickstart als je die kap zonder die ene pasbus monteerd en doet de elektrische start het ook nog goed?
Als dit alles goed gaat zou ik de kap er gewoon zonder de ene pasbus op zetten.
Het is wel zo dat een carterkap ook mede zorg draagt voor de stevigheid van je carter maar als alle boutjes goed gemonteerd zitten en juist zijn aangedraaid zal dit niet veel uitmaken.
 
Back
Top