carterdeksel polijsten of verchromen

berg

Well-Known Member
Ik heb een vraag, ik wil graag een mooie glimmende carterdeksel.

moet ik hem dan verchromen of polijsten en hoe moet ikd at doen? Iemand al ervaring hiermee?
 
Advertisement - register to remove this

word het wel minder mooi, kwestie van bijhouden, dan word het nog mooier naar meer je het meer onderhoudt ook.
Runner carterkap is hard aluminium, polijsten gaat best lastig, en word niet zo erg mooi.. verchromen is gewoon het beste, contact galvamé in rotterdam-zuid.. dan krijg je wel iets vets terug :)
 
Ja, kan er gewoonaf worden geschroefd :)

- Daarna verf-afbeit er op (15 minuten in laten trekken) en dan met een staalborstel de verf eraf 'schrobben'. Dit moet je doen tot je zo'n beetje alle verf er af hebt.
- Als dat gebeurd is, is het tijd om je klauwen er af te schuren 8P Begin met korrel 80, dan 120, 240 en als laatste 400 (als je wilt kun je nog verder gaan, maar hiermee word het resultaat ook al mooi ;))
- Nu kun je beginnen met polijsten. Als polijstpasta kun je Commandant 4, Belgom alu, etc. nemen en een polijstschijf halen bij de bouwmarkt (voor op de boormachine of Dremel)

- Eventueel kun je er nog blanke lak overheen doen, maar let wel op dat het dan soms wat doffer uit kan vallen (Ninja blanke lak voor uitlaten schijnt hiervoor het beste te zijn)
Je kan ook gewoon af en toe met een lapje + wat polijstpasta er overheen gaan om het weer mooi te krijgen.

Dit is mijn resultaat (gedaan met Commandant 4) 8)
InsaneMalebrain7.jpg


InsaneMalebrain8.jpg


InsaneMalebrain12.jpg


Foto hebben een k*t kwaliteit omdat ze zijn gemaakt met mijn mobieltje :(
 
Ik zou zeker wel fijner schuren dan 400. Pak nog ff een keer 600, haal die krasjes eruit met 800, die krasjes eruit met 1000 en dan 1200 waterproof. Dan commandant 3 dan 4.

Uiteindelijk polijstpasta. (meerdere keren)
 
Back
Top