carter wordt warm

Status
Not open for further replies.

lokjeffrey

Well-Known Member
Hoi,

Ik rijd nu een tijdje rond met mn straatsetup en ik merk dat mn carters heel erg heet worden als ik een wat langer stuk heb gereden. Ik vroeg me dus af of zo'n top performance carterkap nut heeft voor je koeling of dat je er beter zelf gaten in kan maken voor en achter met een filtertje achter de gaten. setup: MHR-R 70, Shot, doppler S1R, MHR multivar, standaard koppeling.

Mvg Jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

het heeft heus wel nut, want er zit een gat in en die zorgt voor koeling.
maar je kunt net zo goed gaten in je careterkap boren ofzo want dan heb je tog ook gaten:D
ligt er maar net aan wat jij mooier vind staan of wat het makkelijkste is

succes(Y)
 
Eerst even uitzoeken waar die hitte vandaan komt.

Loopt je rem aan. Slipt je koppeling. Zjin je rollen versleten. Wordt je cilinder niet goed gekoeld. Of in je vertandingsolie aan vervanging toe?
Als er neit van dat soort problemen zijn, en de hitte ontwikkeling puur ontwikkeld wordt het lopen van de motor, helpen een paar gaten voor een luchtdoorstroming wel ja.
 
dat het carter worm word is normaal hoor...

mja , je kunt er gaten in maken , 1 voor en 1 achterin , verder niet teveel maar op een relatief std setup zou ik het niet doe , denk aan smeer wat er in komt bijv.

de Top Performances kap is meer voor de show dan dat het daadwerkelijk helpt , wat ik er wel aan merk is een goeie afvoer van stof (slijtsel van de rollen , snaar etc..

een vario etc. kan ook erg warm worden wanneer hij meer toeren maakt dan nodig (bijv. te lichte gewicten)
 
@melf: Bedoel je met een relatief stnd setup mijn setup?

En het komt niet door de dingetjes die Cipher noemde, maar gewoon omdat ik er best wel lange stukken mee rijdt en dan ook best hard en dan wordt ie gewoon heel erg warm ik kan mn carterkap echt niet aanraken.
En als je dan gaten boort in je carter, wat is het beste materiaal wat je kan gebruiken als filter waardoor vuil niet naar binnen komt, gewoon schuim uit luchtfilter oid?
Mvg Jeffrey
 
Last edited:
nou , MHR replica met shot valt bij mij onder gewoon snelle straatsetup en daarvoor is het opzich niet nodig gaten in het carter te maken en helaal al niet een deksel te kopen , je moet het zelf weten of je zo'n ding koopt natuurlijk maar ik zou het niet doen omdat ie dan beter koelt want dat valt gewoon tegen
 
Een koelvin op je halfpoulie zorgt ervoor dat er lucht in je carterkap circuleert.
Maar als het helemaal dicht is blijft er dus warme lucht circuleren.
Bij een TP kap wordt er frisse (vaak koude) lucht aangezogen en door je carter gevoerd waar het aan de achterkant er weer uit kan.

Ik denk niet dat het nut heeft, dit heeft ervaring me geleerd...
Maar je kunt natuurlijk ook die 60 euro in je zak houden en je eigen kap met een frees bewerken, maar dan heb je uiteraard niet zo'n mooi filter systeem als wat een TP kap heeft (wat in sommige gevallen helemaal niet nodig is)
Als die 60 euro je nix uitmaakt zou ik er gewoon een aanschaffen, zijn weer vernieuwd met een nieuw mooi zilveren laklaagje dus zien er ook nog eens mooi uit (polijsten is mooier uiteraard).
nja, suc6 ermee
 
Ik ga nog wel even kijken wat ik doe. Ik heb besloten dat ik niet zelf gaten ga vrezen ivm stof en vuil. Want erg fijn zand komt er dan vaste nog wel doorheen en dat lijkt me niet zo'n goed idee.
thnx voor de replies

Mvg Jeffrey
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top