Carter Tuning???

Status
Not open for further replies.

Peugeot_Freak

Well-Known Member
Ik heb een Airsal T6 70cc aangeschaft voor onder mijn Peugeot Speedfight LC. Mijn setup is:

-Airsal T6 70cc
-Dellorto carburateur 21 mm
-Topracing spruitstuk 24mm
-Malossi Multivar racevario
-Malossi Flyclutch racekoppeling
-Kevlar v-snaar
-Malossi VL9 membraam

Ik heb hem afgesteld --> de bougiekleur is mooi bruin en de powerband is ook goed, maar... hij rijdt - naar mijn idee - nog niet echt heel goed. Hij trekt bijvoorbeeld geen automatische wheelies, terwijl dat wel zou moeten kunnen met een T6-je.
Een vriend van mij heeft namelijk ook een Airsal T6 met dezelfde setup, maar hij heeft een 17,5 mm carburateur van Dellorto en hij trekt mij er nog dik uit + hij trekt autowheelies.
Hij heeft een Aerox, dus heeft hij wel een sneller blok dan mij, maar zoveel mag dat dan toch niet schelen???

Ik denk zelf dat het aan de carters ligt, want ik heb heel veel gelezen en horen praten dat de carters van Peugeot niet al te groot zijn. De carters van Peugeot zijn een heel stuk kleiner dan die van Minarelli bijvoorbeeld.

Het volgende heb ik dan ook waargenomen dat erop wijst dat de carters weleens te klein kunnen zijn:
Als ik 1/4 gas geef dan rijdt ie best goed, maar als dan vol gas geef, dan rijdt ie niet echt veel beter dan als ik 1/4 gas geef. Hieruit concludeer ik dat er bij een kwart gas de volledige carterpoorten worden benut met benzine, maar als ik dan volgas geef, dan kan de benzine die de carburateur nodig heeft niet allemaal door de carterpoorten, omdat de carterpoorten te klein zijn. Zou je de carterpoorten wat groter maken dan zou er bij volgas veel meer benzine door je carter gaan, waardoor er meer benzine in je carburateur gespoten wordt, waardoor je meer vermogen eruit kunt halen.

Verder heb ik ook nog een keer een powerfilter erop gezet en afgesteld, maar mijn scooter bleef een mwoaaap geluidje maken = te veel lucht --> te weinig benzine, dit duidt er dus weer op dat er te weinig benzine door mun carterpoorten gaat. Ik kreeg hem ook totaal niet afgesteld met deze powerfilter, zelfs de dealer niet!

Is mijn conclusie over carter-tuning juist of niet juist???

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Je moet zeker de afstelling van carb verbeteren!!
-Heb je het membraan maximaal open gezet?
-Welk type uitlaat heb je?
-Waarom heb je een Flyclutch en geen Delta? (Fly is k*t)

Iedereen kan een snelle cilinder, uitlaat, carb.. etc... monteren, maar afstellen is ook een kunst!
info over tuning? mail naar: bmf@fast-parts.nl
 
Ik heb een VL 9 membraam, maar hoe kan je die dan verder open zetten?
Ik heb hem erin gezet hoe ik hem geleverd kreeg.

Type uitlaat: Yasuni R --> lijkt mij toch wel goed.

Ik ben er nu met het afstellen wel achter gekomen dat die flyclutch maar waardeloos is, omdat hij een dooi punt heeft als er de sterkste trekveren inzitten.

Het zou dan misschien wel aan de membraam kunnen liggen, maar kun je me misschien uitleggen hoe dat werkt met het openzetten van de membraam?

Alvast bedankt.
 
Met een c16 kun je wel harder blazen, maar dan is het probleem nog steeds niet opgelost, want het is overduidelijk een benzine probleem!
Het moaaap geluidje heeft duidelijk iets te maken met de verhindering van de stroming van benzine die van mun carb. naar mun cilinder loopt. Het kan dus misschien valse lucht zijn.
Ik denk dat het aan de volgende dingen moet liggen:
-Inlaat van de carters
-Membraam
-Spruitstuk
-Carburateur
 
De inlaat (daar waar je membraan op zit) is bij peugeot heel erg klein, deze kun je gewoon simpelweg groter maken.......

Ook cilindertuning is dan wel leuk:)

1019569379Tjoening2.jpg


Je moet er voor zorgen dat het middelste 'schotje' blijft zitten in je inlaat (dit mag wel opperdun zijn:D)
Ik kan je fotos niet zien ben nieuw hier
 
Dat is ook niet vreemd waarom de fotos het niet doen, aangezien het een heel oud topic is van 2004.

Ik ga hem bij deze wel op slot zetten, zodat hij niet verder omhoog word gekicked.
Oude topics kan je wel bekijken, maar reageren erop is een beetje zinloos.

/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top