Carter tuning

Status
Not open for further replies.
BurN said:
Dat carter van Klaas - Pro race rox, kan gewoon... als er wervelingen onstaan zal het wel verwaarloosbaar zijn, ik rij ook met het defcon op die plek. En dat scoort ook nog gewoon.

Verder rij ik ook met een hoge "carterdruk" en dat maakt ook geen drol uit voor het vermogen.


dat kun je pas zeggen nadat je beide getest hebt...

ik ben namelijk tot hele andere conclusies gekomen.
 
Tom.W said:
Wij hebben zelf onze mina carters bij 3BR max laten tunen.. Maar nu zien we wel duidelijk verschil tussen andere getunede carters.

Nu is die van hem wel op Evo size en van ons op Speed size, maar die van ons loopt schuin af.. die van hem loopt meer recht naar beneden, nu is de vraag: Heeft dit een reden of ligt het aan de cilinder waarop het carter is pas gemaakt?

bvd
Waarom neem je geen contact op met 3BR en vraag je het? Dat is denk ik de makkelijkste manier om erachter te komen wat hun motivatie hierachter is.

Marco_v_W said:
dat kun je pas zeggen nadat je beide getest hebt...

ik ben namelijk tot hele andere conclusies gekomen.
En die conclusie is?
 
BurN said:
Dat carter van Klaas - Pro race rox, kan gewoon... als er wervelingen onstaan zal het wel verwaarloosbaar zijn,

Ik zou toch eerder voor een mooie ruime radius gaan ipv. dit bochten werk
 
Marco_v_W said:
dat kun je pas zeggen nadat je beide getest hebt...

ik ben namelijk tot hele andere conclusies gekomen.

Heb je het nou over het carter van klaas, of over hoge carterdruk?
 
@ BETA-HGS:
ow oke dan....dat zou dan wel het verschil zijn ja!!...thx:)

@ MOL:
tjaa daar zit wel wat in ja
dat gaa ik maar eens doen;)
thx
 
Marco_v_W said:
hoge carterdruk dat volgens jou niks uitmaakt :)

Jullie zouden het carter van Tedeschi Massimo eens moeten zien. De oplettende lezer van Italiaanse scooterbladen heeft een mooi overzicht. Hij heeft zo zijn eigen ideeen over het carter, en laat ik zeggen, hij houdt wel van een beetje druk erin. -:-
 
Joël heb je een naam oid voor me van dat blad/artikel? Scan het in ofzo. Want er worden nu door jou en Marco een vinger gegeven terwijl we de hele hand nodig hebben om dit topic informatief te houden ipv vol met speculaties...
Alvast bedankt. :*
 
Mol said:
Joël heb je een naam oid voor me van dat blad/artikel? Scan het in ofzo. Want er worden nu door jou en Marco een vinger gegeven terwijl we de hele hand nodig hebben om dit topic informatief te houden ipv vol met speculaties...
Alvast bedankt. :*

Hehehe, ik dacht dat jij dat artikel allang had, aangezien de foto's van de NRG met tweecilinder uit datzelfde blad komt.
Maar het is de pista van 2004, een speciale uitgave van Scootermagazine die eenmaal per jaar rond juli uitkomt. Als je Italiaans kent sowieso een aanrader vol nuttige info.
 
Joël said:
Hehehe, ik dacht dat jij dat artikel allang had, aangezien de foto's van de NRG met tweecilinder uit datzelfde blad komt.
Maar het is de pista van 2004, een speciale uitgave van Scootermagazine die eenmaal per jaar rond juli uitkomt. Als je Italiaans kent sowieso een aanrader vol nuttige info.


en dat staat zeker alleen op internet want ik heb dat blad nog nooit bij een sigarenboer of zoiets dergelijks zien liggen .
 
ik heb zoiezo nog niet veel italiaanse bladen bij de sigarenboer gezien... :P

maar nu we toch bezig zijn, de spoelkanalen van een speed zijn kleiner dan bv een evo.

wat is het verband tussen die verschillende carterdruk en de uitlaat ? (ook al is dit een cartertuning topic, we zijn nou toch serieus bezig...)
mijn vraag, wat zijn de verschillen tussen de c20 en de c21 ?
 
mhr-skippy said:
en dat staat zeker alleen op internet want ik heb dat blad nog nooit bij een sigarenboer of zoiets dergelijks zien liggen .

Het blad ligt bij tig sigarenboeren in Italie. Hier zul je het niet tegenkomen nee...
 
Wat pics opnieuw geupt van mijn werkjes...

Die pia carters moest ik nog gladschuren en bijwerken ten tijde van de foto....
(had bij deze geen zin om op te vullen dus ben er niet doorheen gegaan :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top