This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
uitgaande van deze naar mijn id heel logische plaatjes heeft een glijbaan dus geen fuck nut , almaal verspilt defcon, omdat de druk in de cilinder zoiezo al niet lager word dan voor het membraan zal het membraan dicht blijven, waardoor je dus helemaal niet hoeft te flowen vanaf het spruitstuk naar die
"??spoelkanalen??" lijkt me verspilt defcon en moeite , beter net als deze doen, mooi vlak houden, en zo snel mogelijk naar de zuiger laten stromen. , verder gewoon cilindertje pas maken, should do the trick denk ik



 
verschil in carters?

Wij hebben zelf onze mina carters bij 3BR max laten tunen.. Maar nu zien we wel duidelijk verschil tussen andere getunede carters.
Hier ons carter:

en hier een ander carter van [5th] pro race rox:

Nu is die van hem wel op Evo size en van ons op Speed size, maar die van ons loopt schuin af.. die van hem loopt meer recht naar beneden, nu is de vraag: Heeft dit een reden of ligt het aan de cilinder waarop het carter is pas gemaakt?

bvd
 
jha ok, maar ons carter lijkt kleiner.. nu hoeft groter niet altijd beter te zijn natuurlijk maar we vroegen het ons gewoon af.. Bij hem loopt het vlakke stukje onder aan zen carters gewoon recht, bij ons loopt dat dus schuin omhoog..
 

Heel leuk en denk jij dat dit ook zo werkt bij 13.000rpm?
Ik denk het niet , dan is er een continu stroom door het carter heen de spoelers in. Dus dan is een goede sturing heel belangrijk


En die foto van dat laatste carter... Ik weet niet of dat wel mooi is. Je kan daar in die hoek een vreemde werveling krijgen en dat lijkt me niet optimaal
 
JohnB said:
En die foto van dat laatste carter... Ik weet niet of dat wel mooi is. Je kan daar in die hoek een vreemde werveling krijgen en dat lijkt me niet optimaal

jij doelt op dat laatste carter, die op EVO size is gemaakt?
 
Ja dat Evo carter ja

Ipv daar recht naar beneden te frezen zou ik de ruimte tussen de krukkast en de krukwang iets breder maken. Er zit nu een ruimte van 2mm waar het mengsel doorheen moet. Ik zou dit breder maken en het spoelkanaal hier aansluitend op maken
 
ik denk het wel, anders heb je ook geen carterdruk, die membraanplaatjes zullen denk ik ook gewoon het membraan sluiten, zelfde voorstelling maar dan keer 13000
 
Haal jij eens je hand snel langs een kaars. Dan zie je dat vlam pas beweegt nadat jij je hand erlangs heb gehaald en niet direct.
Denk je dan echt dat het mengsel de tijd krijgt om te comprimeren in de krukkast die maar 115 graden(bij een spoeltiming van 130) van de 360 graden heeft om uberhaupt te comprimeren.
 

pro race loopt heel diep naar beneden wat eigenlijk niet goed is
 
jah i know, maar geeft die echt een zuig effect dan :s , lijkt me voor de hand liggender dat het gaat met carterdruk, anders zou bijvoorbeeld de carterdruk je top vermogen niet beïnvloeden
 
rs-ruud said:
jah i know, maar geeft die echt een zuig effect dan :s , lijkt me voor de hand liggender dat het gaat met carterdruk, anders zou bijvoorbeeld de carterdruk je top vermogen niet beïnvloeden


Daarom wordt er nou juist gezegd dat t verwaarloosbaar is:!
 
iemand had het getest en dat ding zakte helemaal in op topvermogen omdat zen carterdruk te hoog was...
 
hij werd laagtoeriger ja, maar dat betekend niet dat ie minder vermogen afgeeft

je moet hierbij eigenlijk ook rekening houden met de verbrandingskamer (net gelezen ) die bepaald voor een groot deel je koppel.
 

van ander forum gehaalt, als dat niet mag moet een mod het maar ff wijzigen, maar dit bedoelde ik dus
 
Dat carter van Klaas - Pro race rox, kan gewoon... als er wervelingen onstaan zal het wel verwaarloosbaar zijn, ik rij ook met het defcon op die plek. En dat scoort ook nog gewoon.

Verder rij ik ook met een hoge "carterdruk" en dat maakt ook geen drol uit voor het vermogen.
 
Blok is zo goed als af. Wordt nu gestraalt bij straler. Ik heb meteen andere epoxy Sjizzel gehaald voor als de straler er te veel heeft afgehaald. Goed voor 180graden en tis epoxy staal dus goed spul. (automaterialen zaak - vraag naar afdichting voor blokken)
 
Status
Not open for further replies.