rs-ruud said:uitgaande van deze naar mijn id heel logische plaatjes heeft een glijbaan dus geen fuck nut , almaal verspilt defcon, omdat de druk in de cilinder zoiezo al niet lager word dan voor het membraan zal het membraan dicht blijven, waardoor je dus helemaal niet hoeft te flowen vanaf het spruitstuk naar die
"??spoelkanalen??"lijkt me verspilt defcon en moeite , beter net als deze doen, mooi vlak houden, en zo snel mogelijk naar de zuiger laten stromen. , verder gewoon cilindertje pas maken, should do the trick denk ik
JohnB said:En die foto van dat laatste carter... Ik weet niet of dat wel mooi is. Je kan daar in die hoek een vreemde werveling krijgen en dat lijkt me niet optimaal
Heel leuk en denk jij dat dit ook zo werkt bij 13.000rpm?
Tom.W said:Wij hebben zelf onze mina carters bij 3BR max laten tunen.. Maar nu zien we wel duidelijk verschil tussen andere getunede carters.
Hier ons carter:
en hier een ander carter van [5th] pro race rox:
Nu is die van hem wel op Evo size en van ons op Speed size, maar die van ons loopt schuin af.. die van hem loopt meer recht naar beneden, nu is de vraag: Heeft dit een reden of ligt het aan de cilinder waarop het carter is pas gemaakt?
bvd
rs-ruud said:jah i know, maar geeft die echt een zuig effect dan :s , lijkt me voor de hand liggender dat het gaat met carterdruk, anders zou bijvoorbeeld de carterdruk je top vermogen niet beïnvloeden
Hey
dit stuurde dirk in mn forumpje over het gebruik van defcon na carter-tuning.
--------------------------------------------------------------------
met behulp van een testbank en flowbank.
ik heb dit getest met een zip.
setup was:
evo 70 getuned
berekend uitlaatje
32mm carb
evo asje
uit de test is gebleken dat de hoge carterdruk iets voordeel had in de lage toeren, maar op top sloeg hij compleet dood, hij had absoluut geen power meer.
de lage carterdruk gaf een pietsie minder power onderin maar leverde op top een gigantisch verschil tov de hoge carterdruk.
het scheelde alles bij mekaar een 1,2pk
--------------------------------------------------------------------
na dat ik dit bericht binnenkreeg heb ik meteen mn carters afgemaakt en zonder toevoeging van defcon, ik denk dat ik er ook behoorlijk wat mee opschiet ivm. een pro race 1 cil. en uitlaat, wat nogal toeren maakt.
Binnenkort naar koopmans op hem daar op de bank te zetten