This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
membraam wordt opgehoogd en wordt nog verder afgewerkt dit geeft alleen beeld met wat ik bezig ben. Zullen heus wat cons en pros aanvastzitten maar dat mogen jullie mij vertellen.




ik Ben zelf ook met zoiets bezig. Maar dan het membraan ook nog kantelen. Ik denk idd dat dit een goed idee is. Ik zou bij jou carter de inlaat iets groter maken maar dat zie je straks zelf wel als je er mee verder gaat.

@ firefox-prorace:
 


het rode wordt nog weg gehaald. Dus onderaan wordt de ingang naar de spoelers breder gemaakt. En ik neem ff dat hoekje weg voor de boosterpoortjes.

Als iemand het nog niet door heeft het is voor een Evo en hemd is ook al aangepast.



Bij het monteren moek ik alleen goed uitkijken ja met het verwarmen maar loopt het het bij het splijten er allemaal weer uit tja dan boetseer ik het wel weer dicht of haal ik alles weer weg als het niet schijnt te werken.

Maar wat denken jullie wat het big end v d krukas ervan gaat vinden? of maakt dat niet uit omdat zuiger het mengsel terug duwd. (rijker smeren?
 
Eindelijk zie ik iemand gebruik maken van de "boost/spoelpoorten". Wat je van plan bent ziet er goed uit. Zo wil ik het ook ongeveer proberen.
 
Hemd is a la JS-tuning (batman look). Dit komt ook ten goede v mogelijkheden v flow. Ingang v onder zuiger naar boosterpoorten is ook vergroot en beetje afgerond.
 
ik snap niet waarom al dat gedoe over careterdruk die te hoog is, kan je toch gewoon weer met een uitlaat opheffen, zolang als er maar genoeg mengsel int carter komt om de cilinder te vullen

verder vind ik het cker v@ zo
 
QuickSilveR85 said:
Hemd is a la JS-tuning (batman look). Dit komt ook ten goede v mogelijkheden v flow. Ingang v onder zuiger naar boosterpoorten is ook vergroot en beetje afgerond.

Beetje overdone maar het Idee is goed, En ja ik weet dat. Maar verw8 geen prestatiewinst tov een carter zonder aangepaste inlaat.

Btw toevallig niet wat pics van mij gezien
 
Nope alleen jou wazige maar zeer flexe spruitstuk. post ze hier ff jou foto's van je carter als je zo vriendelijk wil zijn. wel zo handig. Heb jij wat tips voor mij, Burn? of is het bedrijfsgeheim .
 
Last edited:
ALs je trouwens naar Piaggo kijkt die heeft ook een soort stoot Glijbaan tegen de krukas aan net als ik maar dan een stuk minder overdreven maar bij mina zit er een heel stuk dode ruimte wat ik nu opgevuld en een deel v de glijbaan vormd.

 


Stel dat door de zuigkracht een deel van het mengsel richting het rode deel wordt gezogen. Het heeft daar verder geen nut het slaat door zoals veel mensen het zullen zeggen en het is ook nog eens nuttelose ruimte. Vanaf het blauwe gedeelte maakt het allemaal niet zo veel uit. het gaat met de vorm v d flow mee richting de zuiger/spoelpoorten. Hoezo is de doorgang te smal? std is hij toch even breed of er moet een deel onder hevige turbulentie tussen de twee krukassen worden aangezogen. De doorgang wordt denk ik nog iets breder maar misschien vinden jullie dit zo wel goed zodat het meer hogere druk en dus hogere snelheid wordt afgevoerd. laat maar horen.
 
Ik denk dat je het gewoon zo moet laten. De doorgang wordt geleidelijk smaller, waardoor het met een snellere snelheid door heen gaat, en waardoor je alsnog een snelle flow hebt richting de spoelers, of zie ik het zo verkeerd .
 
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je het hebt bevestigd. Om de devcon wat meer grip te geven had het handig geweest om een profiel in je carter aan te brengen waar je de devcon wilde 'bevestigen'. Bijvoorbeeld een golfballen-effect 8P
 
ik heb eerst heel grof geschuurd en toen goed de globale vorm gemaakt en overal goed aan gedrukt en toen de randjes er af geslepen/geschuurd. Ik heb er flink aan zitten sjorren en bleef lekker op zijn plek zitten. Komt er zoveel druk daarop te staan nee toch? als ik met mijn lomp klauwen het er niet uit krijg dan is er NO WAY IN HELL dat een luchtstroompje dat kan meenemen.

Je ziet dat ik de kleine kier die meestal zit bij std mina blokken ook heb opgevuld dus zijn allemaal kleine leun punten. BTW schiet het los - dan hebben jullie weer een BEUNHAAS erbij en kunnen jullie de aftermath picca in jullie plakboek plakken. +ralf+ +ralf+ +ralf+
 
QuickSilveR85 said:
Hemd is a la JS-tuning (batman look). Dit komt ook ten goede v mogelijkheden v flow. Ingang v onder zuiger naar boosterpoorten is ook vergroot en beetje afgerond.

De laatste keer dat ik een cilinderhemd zo heb bewerkt is zo'n 3 a 4 jaar geleden...

Verder heeft Rudi v. Vliet ooit eens getest met het membraan een kwartslag gedraaid t.o.v. origineel, en het maakte geen donder uit.

Maar toch leuk dat er mensen mee bezig zijn.
 
Joël said:
De laatste keer dat ik een cilinderhemd zo heb bewerkt is zo'n 3 a 4 jaar geleden...

Verder heeft Rudi v. Vliet ooit eens getest met het membraan een kwartslag gedraaid t.o.v. origineel, en het maakte geen donder uit.

De mensen van IST hebben wel meer dingen getest, en daar kwam volgens hun altijd uit dat het niets uitmaakte. Ik weet niet of jij het gelooft, maar ik niet in ieder geval
 
Dat "defcon" blijft wel zitten, zolang je het maar op de beste manier aanbrengt. profiel oid lijkt me niet nodig, zit er bij mij ook niet.

Voor de mensen die het willen weten, ik heb met een soortgelijk carter de uitlaattest gedaan. mijne verschilt wel iets met die van quicksilver85, en nee ik post geen pics.
 
Status
Not open for further replies.