Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Te hoge carterdruk komt scooter niet op toeren nee :).

Maar klopt wat je zegt Firefox. Je moet zorgen dat het mengsel goed gemengd blijft. Maar als je zorgt dat het mengsel zo snel mogelijk naar spoelers gaat, heeft het ook minder de kans om af te dwarrelen kwa menging, toch :D
 
QuickSilveR85 said:
Dus jou mening van mijn brainchild is....


ik denk dat dit carter onderin wel redelijk gaat presteren.. maar na een aantal meters "doodloopt" en ik denk dat het piekvermogen ook minder wordt..

edit: gewoon testen is het beste denk ik
 
Ruben_09 said:
Zoiets heb ik ook bij mijn dealer gezien, hij heeft het helaas niet getest tot nu toe. Maar ik denk dat wat je hebt gedaan zeker wel zal helpen.

Helpen in de vorm van ?
Tis jammer dat je nu direct het zooitje erin hebt , of ga je het eruit halen als je op de bank bent geweest.Aangezien je zo niet bepaald het verschil kan bepalen.
Of heb je al gebankt?
 
blok wordt nog meer aangepast. Ik ga cartervolume creeeren onder de wang v.d krukas en beetje meer flowen dan moek er wel komen dneks.


maar het gaat om het idee van de kinderglijbaan. de lozeruimte achter membraam en rechts bij de wangen zijn weg genomen. Wil dit gaan verleggen naar onder de krukas bij de spoelers.

Exup nrg: nee dit is mijn nieuwe blokje voor mijn nieuwe project. Krukas moet nog uit italie komen en dan naar Xsh en dan naar mij dus voordat er iets tastbaars is zijn we paar weken cq maandjes verder.
 
jasperB; Nee membraam wordt verhoogd (1cm ongeveer). De linker klep komt nu niet tegen de kleine spoelpoorten en de rechterklep komt gewoon normaal open. Ik heb dit al helemaal opgemeten en de komen ver genoegen open.
 
Mijn eerste mina carters, zijn carters van Denn1s hierzo. Foto;s zijn al wat ouder zijn nog wat kleine aanpassingen aan gedaan, maar niet echt boeiende.

Hier een aantal foto's:
 
maar Firefox-prorace ik zelf heb dit topic paar keer doorgelezen en het was belangrijk om het mengsel op de juist plekken te hebben (inlaat v cilinder/onder de zuiger). Dit kwam in me op als de beste oplossing. vind je het zelf een slecht idee? wat zou je willen veranderen? etc want tips zijn welkom. Dit spul wat ik heb gebruikt is verder maasterlijk om mee te werken. Kneedbare epoxy sjizzel v bizon. (als het maar tegen benzine kan :D)
 
QuickSilveR85 said:
maar Firefox-prorace ik zelf heb dit topic paar keer doorgelezen en het was belangrijk om het mengsel op de juist plekken te hebben (inlaat v cilinder/onder de zuiger). Dit kwam in me op als de beste oplossing. vind je het zelf een slecht idee? wat zou je willen veranderen? etc want tips zijn welkom. Dit spul wat ik heb gebruikt is verder maasterlijk om mee te werken. Kneedbare epoxy sjizzel v bizon. (als het maar tegen benzine kan :D)

volgens mij kan die bizon troep maar tot 100 graden...

firefox-prorace said:
voorzover ik het op de pics kan zien vindt ik van wel...

maar als hij ergens anders nog cartervolume vandaan tovert is het weer een ander verhaal ..

je haalt toch materiaal weg als je de spoelers opmaat maakt aan de cillinder. ik denk dat je dan je volume redelijk compenseerd :)
 
QuickSilveR85 said:
maar Firefox-prorace ik zelf heb dit topic paar keer doorgelezen en het was belangrijk om het mengsel op de juist plekken te hebben (inlaat v cilinder/onder de zuiger). Dit kwam in me op als de beste oplossing. vind je het zelf een slecht idee? wat zou je willen veranderen? etc want tips zijn welkom. Dit spul wat ik heb gebruikt is verder maasterlijk om mee te werken. Kneedbare epoxy sjizzel v bizon. (als het maar tegen benzine kan :D)

tsja wat zou ik veranderen.. ik zou minder flowen naar de spoelgaten toe ..
want het mengsel batst tegen de krukaswangen aan en zo de spoelgangen in.

want en flow is belangrijk en een goede menging.. dit is een beetje tegenstrijdig met elkaar..
dus ik zou voor een middenweg gaan..

en er ook voor zorgen dat je een goede carterdruk hebt..

niet te hoog maar zker ook niet te laag..

verder is het eigenlijk gewoon testen.. koop een stuk of 3 carters..

tune ze allemaal op verschillende "manieren" en ga naar de testbank..

/edit: ik denk wel dat je op deze manier op de goede weg bent.. zelf over dingen nadenken en uitvoeren in de praktijk .. in plaats van klakkeloos dingen doen die iedereen doet..
 
Bart@Sp said:
volgens mij kan die bizon troep maar tot 100 graden...



je haalt toch materiaal weg als je de spoelers opmaat maakt aan de cillinder. ik denk dat je dan je volume redelijk compenseerd :)

Je carter wordt geen 100 graden...devcon kan ook maar tot ongeveer 100 graden, en die bizon zooi kan geloof ik tot 130, en het wordt vaker in carters gebruikt, dus dat is geen enkel probleem. Verder vind ik het idee heel erg leuk, en ik denk ook niet dat het slecht is. Tof dat je zoiets uitprobeert, en met dat cartervolume zit het ook wel snor als je het membraan een cm ophoogt, probeer ook zoveel mogelijk volume bij de spoelers te creeren.

Verder over de reactie "iedereen staart zich blind op het mengsel dat zo snel mogelijk bij de spoelers moet komen", dat is ook juist wat je wil. Met deze glijbaan creeer je denk ik ook genoeg turbulentie om het te laten mengen met alles wat uit de 'rechterklep' komt.

Waar het op neer komt, we kunnen wel gaan speculeren, maar het idee is gewoon gewaagd/origineel en dus tof :)
 
zo: cartertje ligt nu hiero, ik ben zelf heel erg benieuwdt hoe het gaat worde, mij lijkt het bij de inlaat heel smal, maar dit wordt nog bewerkt en helemaal vlak gemaakt. Ik ga nu even kijken :)
greets bart -:-
 
ben er ook benieuwd naar... maar waar ik bang voor ben als je devcon oid gaat gebruiken is dat het loslaat als je je carters in elkaar zet of splitst... met het verwarmen dus...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top