Carter tuning

Status
Not open for further replies.
8.jpg


Wat ik niet snap (zal wel aan mij liggen :D) is waarom de rechterklep gericht staat op smeergat en dat men deze weer wil dichtsmeren met defcon. Het hele nut van een 2e klep is overbodig lijkt het me. Want dit moet via omwegen (via krukaswangen etc) alsnog bij de voet v d cilinder komen. Er zal zowieso denk ik meer gezogen worden aan de linker klep dan de rechter.


Het lijkt mij logischer (meer werk) om membraam kwartslag te draaien zodat een optimale hoeveelheidmengsel gericht kan worden richting de cilinder. Of gewoon de 2e klep dicht maken carter opvullen en lekker beuenen en passend maken v carter ;). zal wel iets te veel van het goede zijn.


ps: Qua ideeen (zelfberedeneren) leek mijn ontwerp veel op die v jaaerox.


Neem het allemaal niet te serieus maar dit haal ik uit de info uit dit topic.
 
Last edited:
mengsel wat door die andere klep naar binnen komt stroomt tog direct langs de krukaswangen langs de lagers ?

(voor lagersmering dus... lijkt me niet slim om die weg te halen)
 
Ik zou membraam ophogen, zorgen dat het mengsel onder een andere hoek spoelers in kan gaan, dan zowat 90 graden (standaard positie van membraam).
 
Het zal zeker beter zijn voor je vulling, alleen weet ik niet hoe het dan met de smering van het lager zit...
 
Op zich moet het weinig uitmaken ze smeren vaak die smeringsgaatjes bij membraam dicht dus zal het weinig boeien als je het zo veel richt op cilinder.
 
Pronk said:
Het zal zeker beter zijn voor je vulling, alleen weet ik niet hoe het dan met de smering van het lager zit...

Bij Piaggio worden ze niet bij inlaat gesmeerd ja, maar bij spoelers dus dat is niet erg, toch :D
 
Pronk said:
Het zal zeker beter zijn voor je vulling, alleen weet ik niet hoe het dan met de smering van het lager zit...

als het mengsel door die ??spoelkanalen?? gaat, langs het smeer gaatje dan zuigt ie toch gelijk als het ware mengsel mee uit dat smeergat? dus ook automatisch langs de lagerts
 
Ruben_09 said:
Bij Piaggio worden ze niet bij inlaat gesmeerd ja, maar bij spoelers dus dat is niet erg, toch :D

Daarom is het misschien wel een idee om zelf gaatjes te boren bij de spoelers, en die bij de inlaat dicht te smeren. Dat probeerde ik dus eigenlijk ook te zeggen, alleen wilde ik weten hoe jij erover dacht. ;)
 
Ik heb zelf een beetje zitten brainstormen en heb een leuke theorie gemaakt. Ik heb mijn blok al aangepast volgens mijn denkwijze :D. Binnenkort komen foto's eerst krukas zodat ik de primeur heb. :D Het ziet er best leuk uit maar of het werkt :X.
 
DCP_13201.jpg



membraam wordt opgehoogd en wordt nog verder afgewerkt dit geeft alleen beeld met wat ik bezig ben. Zullen heus wat cons en pros aanvastzitten maar dat mogen jullie mij vertellen.

(ff resizen - rustig mods)

edit: geresized - oef net op tijd
 
Last edited:
Zoiets heb ik ook bij mijn dealer gezien, hij heeft het helaas niet getest tot nu toe. Maar ik denk dat wat je hebt gedaan zeker wel zal helpen.
 
andere kant is ook al gedaan - alleen ik heb geen 60 a 70 euro voor flexibele slangen ding dus kwam niet in de kleine hoekjes.

De ingang naar onder de zuiger moet iets vergroot worden en afwerken en klaar.



jasperB: PIA - need I say more
 
jullie richten volgens mij teveel op: "ervoor zorgen dat het mengsel zo snel mogelijk de spoelers in wordt geperst"

dit is voor een gasreactie ws zeer leuk.. maarrr het mengsel moet zich goed mengen met lucht want des te beter de menging des te beter de verbranding..

mijn mening:

niet Teveel frezen
en niet te hoge carterdruk veroorzaken

edit: wervelingen in het carter zijn ook belangrijk
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top