Beter mengsel, betere verbranding, mooier vlamfront, meer kracht, gemakkelijker af te stellen. Genoeg voordelen
Wat je nu kan doen om beter te mengen, is zorgen voor turbulentie. Turbulentie wordt vooral veroorzaakt door stroomversnellingen in een carter en niet door de carters te polijsten, schuren of zandstralen? Waarom omdat overal in het carter een oliefilm aanwezig is. Daarom is het ook dat er nooit echte resultaten voor kwamen uit oppervlaktebehandelingen in het carter van een tweetakt.
De plaats waar er het meest stroomversnellingen worden gemaakt is bij carb of spoelers. Daarom kiezen sommige tuners ook voor kleinere carburatoren, echter de spoelers zijn veel belangerijker. Ook doordat het mengsel minder in de motor wordt gezogen dan bijvoorbeeld door een 4takt, opteren de meesten voor grote carburateurs bij 2takt.
(Bij een viertakt is het echter wel zo dat je in de inlaat turbulentie kan laten ontstaan door het ontbreken van olie tussen het mengsel.)
Asjeblief
Mijn mening, kan zeker mis zijn. Ik heb echter wat beter te doen dan mijn carter op te schuren of een golfbal-profiel te maken. Vorm van carter is veel belangrijker.