This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Het lijkt mij nog iets te stijl die baan die jij nu hebt gemaakt bas, maar als je het toch niet gaat opvullen moet je het maar zo laten.
 

ja ik had et eigenlijk ook over de cilinderkop... dat werkt niet in je nadeel idd.
zuiger weet ik niet, maar lijkt me wel

dat verhaal wat jij nu verteld lijkt me btje raar, die roet gaat gewoon via je uitlaatpoort naar buiten.
 

Zou het misschien komen omdat de 'ribbeltjes' op je zuiger de olie vasthouden? :L
 
blueneonlight said:
maar heeft het nou wel of geen nut om de bovenkant van de zuiger en cilinder kop te polijsten?
Pronk said:
Zou het misschien komen omdat de 'ribbeltjes' op je zuiger de olie vasthouden? :L
Ik mag toch hopen dat die maat van mastervanloon niet de zijkant van die zuiger had gepolijst.
 
Waarom kickt iedereen toc zo op dat opvullen? Je moet alleen dode hoeke opvullen en veel hakken waar t in de weg zit. Carterdruk is verwaarloosbaar
 
JohnB said:
Waarom kickt iedereen toc zo op dat opvullen? Je moet alleen dode hoeke opvullen en veel hakken waar t in de weg zit. Carterdruk is verwaarloosbaar
Als je op de post van Bas doelt, volgens mij doelde hij erop dat hij "niet verder ging" (oftewel door het carter gaat) omdat hij dan op moest vullen.
 
Volgens mij leest John de laatste tijd alleen een paar woorden die hem in het oog vallen omdat hij scooters kut vind ofzo
 
Nee ik zie gewoon heel vaak dat mensen zeggen ja carter opvullen om de carter druk te behouden.
Dus mijn vraag is , waarom zou je dat uberhaupt voor die doelstelling doen.

En misschien moet je eens beter denken over je woord keuze , je heb immers geen idee wat ik hier heb staan :*
 
Wat ik me nu afvroeg he...

We hebben nu carter tuning...waarom geen topic maken met cilinder tuning/zuiger tuning/tips en trics?

Ik weet dat jullie denken...daar zit gevoelige info achter...maar ik verwacht ook niet dat de profs foto's gaan plaatsen en tips en trics gaan geven.

Gewoon netals wat we nu hebben een stelletje doe-het-zelfers die thuis met huis tuin en keuken apparatuur aan de slag gaan.

Dan zou het nog best wel eens interessant kunnen worden
 
Ik heb net mn mina carter aangepast voor een speed cilinder, hier een paar fotos. En ja het gat wordt opgevuld met devcon :+, net als het bovenste loze smeerkanaal. Ook wordt hij daarna nog geparelstraald.








 
Last edited:
Ik zeg , erg netjes..
Ik zie dat je de spoelkanalen (of hoe heten die dingen) niet helemaal tot het einde even laag heb gefreest.
Dit heb ik ook en dat lijkt me opzicht nog helemaal zo slecht niet.
 
Nu heb ik een Neos carter gedaan, maar daar zitten geen smeergaten bij de spoelpoorten. Dus alleen bij het membraan.

Is dit verschillend per carter ofzo (type scooter)? En moet ik er gaten bij boren, of zijn die gaten bij het membraan genoeg?
 
die bij het membraan zijn genoeg... en ik geloof dat alle oude typen mina blokjes dat hebben en de nieuwe hebben smeergaten @ voet v/d cilinder.
 
Status
Not open for further replies.