Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Het lijkt mij nog iets te stijl die baan die jij nu hebt gemaakt bas, maar als je het toch niet gaat opvullen moet je het maar zo laten.
 
mastervanloon said:
beter onder bouw je dit even..hier heeft niemand wat aan.
Persoonlijk ben ik het niet eens dat je de zuigerkop moet polijsten omdat:
-Als je je uitlaatschacht/poort polijst, dan koekt hier geen roet aan. Doe je dit ook met de zuiger, dan wordt deze roet ergens anders heen geknalt, omdat hij niet op de zuiger blijft liggen. Een vriend van mij heeft zijn cilinder al 2 keer vast laten lopen doordat hij zijn zuiger polijste. Nu zal je zeggen: ja maar dat kan ook door meer dingen komen. Ja, dat klopt. Echter durf ik wel te zeggen, dat we met de sproeier erg ruim zaten, de circlipjes niet losschoten, en de cilinderkit NIEUW uit de doos gemonteerd werd, en er voldoende olie(1:35) werd gesmeerd. Ook de squish stond goed zoals aangewezen, en we hebben de juiste bougie gebruikt. De tempmeter bleef ook netjes de goede temp aangeven. In de hele cilinderwand zaten allemaal krassen, met een lichte bruine aanslag. Naar mijn idee, is de zuiger polijsten dus niet echt effectief..de cilinderkop echter is wel goed.

ja ik had et eigenlijk ook over de cilinderkop... dat werkt niet in je nadeel idd.
zuiger weet ik niet, maar lijkt me wel

dat verhaal wat jij nu verteld lijkt me btje raar, die roet gaat gewoon via je uitlaatpoort naar buiten.
 
mastervanloon said:
beter onder bouw je dit even..hier heeft niemand wat aan.
Persoonlijk ben ik het niet eens dat je de zuigerkop moet polijsten omdat:
-Als je je uitlaatschacht/poort polijst, dan koekt hier geen roet aan. Doe je dit ook met de zuiger, dan wordt deze roet ergens anders heen geknalt, omdat hij niet op de zuiger blijft liggen. Een vriend van mij heeft zijn cilinder al 2 keer vast laten lopen doordat hij zijn zuiger polijste. Nu zal je zeggen: ja maar dat kan ook door meer dingen komen. Ja, dat klopt. Echter durf ik wel te zeggen, dat we met de sproeier erg ruim zaten, de circlipjes niet losschoten, en de cilinderkit NIEUW uit de doos gemonteerd werd, en er voldoende olie(1:35) werd gesmeerd. Ook de squish stond goed zoals aangewezen, en we hebben de juiste bougie gebruikt. De tempmeter bleef ook netjes de goede temp aangeven. In de hele cilinderwand zaten allemaal krassen, met een lichte bruine aanslag. Naar mijn idee, is de zuiger polijsten dus niet echt effectief..de cilinderkop echter is wel goed.

Zou het misschien komen omdat de 'ribbeltjes' op je zuiger de olie vasthouden? :L
 
blueneonlight said:
maar heeft het nou wel of geen nut om de bovenkant van de zuiger en cilinder kop te polijsten?
Pronk said:
Zou het misschien komen omdat de 'ribbeltjes' op je zuiger de olie vasthouden? :L
Ik mag toch hopen dat die maat van mastervanloon niet de zijkant van die zuiger had gepolijst.
 
Waarom kickt iedereen toc zo op dat opvullen? Je moet alleen dode hoeke opvullen en veel hakken waar t in de weg zit. Carterdruk is verwaarloosbaar
 
JohnB said:
Waarom kickt iedereen toc zo op dat opvullen? Je moet alleen dode hoeke opvullen en veel hakken waar t in de weg zit. Carterdruk is verwaarloosbaar
Als je op de post van Bas doelt, volgens mij doelde hij erop dat hij "niet verder ging" (oftewel door het carter gaat) omdat hij dan op moest vullen.
 
Nee ik zie gewoon heel vaak dat mensen zeggen ja carter opvullen om de carter druk te behouden.
Dus mijn vraag is , waarom zou je dat uberhaupt voor die doelstelling doen.

En misschien moet je eens beter denken over je woord keuze , je heb immers geen idee wat ik hier heb staan :*
 
Wat ik me nu afvroeg he...

We hebben nu carter tuning...waarom geen topic maken met cilinder tuning/zuiger tuning/tips en trics?

Ik weet dat jullie denken...daar zit gevoelige info achter...maar ik verwacht ook niet dat de profs foto's gaan plaatsen en tips en trics gaan geven.

Gewoon netals wat we nu hebben een stelletje doe-het-zelfers die thuis met huis tuin en keuken apparatuur aan de slag gaan.

Dan zou het nog best wel eens interessant kunnen worden :)
 
Ik heb net mn mina carter aangepast voor een speed cilinder, hier een paar fotos. En ja het gat wordt opgevuld met devcon :+, net als het bovenste loze smeerkanaal. Ook wordt hij daarna nog geparelstraald.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 
Last edited:
Ik zeg , erg netjes..
Ik zie dat je de spoelkanalen (of hoe heten die dingen) niet helemaal tot het einde even laag heb gefreest.
Dit heb ik ook en dat lijkt me opzicht nog helemaal zo slecht niet.
 
Nu heb ik een Neos carter gedaan, maar daar zitten geen smeergaten bij de spoelpoorten. Dus alleen bij het membraan.

Is dit verschillend per carter ofzo (type scooter)? En moet ik er gaten bij boren, of zijn die gaten bij het membraan genoeg?
 
die bij het membraan zijn genoeg... en ik geloof dat alle oude typen mina blokjes dat hebben en de nieuwe hebben smeergaten @ voet v/d cilinder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top