berry said:bovenste smeergaatje kan btw ook makelijk dicht gemaakt worden... en deze op een betere plaats zetten...
moet je wel iets vetter gaan mengen..
Big B NRG said:Hij bedoelt meer olie bij de benzine doen.
blueneonlight said:zoiets bedoel ik dus normaal word er alleen op het carter zo'n glijbaantje gemaakt of agerond, maar ik dacht misschien is het wel beter om dat ook op de krukas te doen.
Ik bedoel dat de er op de cilinderkop dus in de verbrandings kamer altijd zo'n laagje troep blijft zitten als die laag dikker word dan word de ruimte in de verbrandings kamer iets verkleind. en die troep (detonatie) komt ook op de bovenkant van de zuiger te zitten. is het dan niet beter om dat te polijsten, zodat dat minder snel ontstaat of heeft dat geen nut ivm de hitte die daar ontstaat of iets anders?
blueneonlight said:maar heeft het nou wel of geen nut om de bovenkant van de zuiger en cilinder kop te polijsten?
tram said:Dat snap ik maar waarom zou je vetter gaan smeren als je olie kanaaltjes op een BETER plek zitten...
berry said:BETER voor je flow niet voor je smering...
tram said:Ook beter voor je smering... bij het membraan de oliekanaaltjes hebben is slechter voor flow EN smering.
berry said:leg s uit???
k d8 altijd dat ze daar beter zaten omdat daar t mengsel langs MOET komen...en niet zoals voor de poorten waar ze vaak in een ''dode zone'' zitten...
JasperdB said:ja dat heeft nut