This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Big B NRG said:
Daar zijn idd de meningen over verdeeld, maar het oog wil ook wat, dus laat het stralen

Als het carter dicht zit is er niemand die het ziet hoor, opschuren is goed genoeg.
 

gewoon oude lagers erin laten zitten :?
en na stralen eruit halen
 
ok, ik was toch al van plan om m te laten stralen want zoals op de foto's wel te zien is is het carter op sommige plaatsen een beetje beschadigd, en ook super smerig. Dus ik laat m lekker stralen. en mn oude lagers hebbik niet meer, maar hoe zou ik dan die ruimte kunnen opvullen?
 
sprintfreakz said:
Volgens mij bedoelt ie Henk Jager, ''crosmotor tuner'' en als ik het goed heb (weet niet cker) prepareerd ie WK motoren dus heeft er iig wel verstand van...
Sorry, maar omdat jij het misschien goed hebt dat hij WK motoren prepareert heeft ie er wel verstand van?
Ik weet nu dus misschien wie het is, maar testresultaten komen er toch nooit. Dus als de mensen voortaan met feiten komen ipv fabels. Net als dat golfbal gedoe.
Binnenkort heb ik een nieuwe carterset als het goed is. Daarbij wil ik alleen de spoelers pasmaken en een klein beetje glijbaan creëren, dan wat tests doen, glijbaan dieper maken en dat nog 3x. Ik kan eventueel ook nog wat met de structuur gaan spelen. Dus ruw maken/stralen oid. Het kost alleen ontzettend veel tijd en ik kan/doe niet alle bewerkingen zelf. Verder kost het ook nogeens geld, dus pin me er niet op vast.
 

heeft naar mijn weten alleen nut als een voorwerp (waar die putjes inzitten) draait of beweegt..

en lucht heeft natuurlijk een hele andere viscositeit dan benzine/lucht mengsel...
 
Sorry hoor, maar cut the crap van het golfbal effect. Het is alleen maar speculeren dmv een aantal theoretisch feitjes waar je echt helemaal nix aan hebt. Als je het echt zo graag wil weten, test het dan. Ik denk niet dat je zoveel extra vermogen krijgt dmv cartertuning, tenzij je het echt drastisch verandert, zelf dingen volgieten, en heel de inlaat veranderen e.d. Ik denk dat je alle 'obstakels' uit een carter moet halen, gewoon lekker vloeiend maken, en daarmee klaar. De echte pk's zitten denk ik in de cilinder+uitlaat. Maar das mijn mening
 

Bij een Mina of een Pia wel ja, bij een Kymco of een Peugeot is dat wel een ander verhaal......
 
Zo is het maar net , niet moeilijk doen , gewoon spoelers pas maken en glijbaantje maken en alles een beetje netjes afwerken,misschien wat opvullen en dan is het goed.Voor het oog kan je het nog stralen.

Vaak zijn al die eindeloze theorien maar gewoon onzinnig.
 
ABT said:
Bij een Mina of een Pia wel ja, bij een Kymco of een Peugeot is dat wel een ander verhaal......

Daar ben ik het dan wel weer mee eens En met Bas ook...die eindeloze theorieen, bereik je uiteindelijk vrij weinig mee als er niemand met feiten komt.
 
Vroeger toen ik net op het forum zat zag ik altijd al die eindeloze discussies in het Pro Forum enzo en volgens mij worden die scooters (als ze niet verkocht waren) nu gevlamt door mensen die alleen weten hoe ze een asje moeten plaatsen en de squish en rotor moeten afstellen.

Denk dat de grootste winst in het afstellen zit..de meeste stoppen ermee als het goed rijd maar je kan altijd verder testen natuurlijk..


[Edit]Wat ik dus bedoel , dat de meeste van die ingewikkelde theorien en kleine aanpassingen gewoon niet tot weinig merkbaar zijn in zo'n klein scooterblokje.

JohanS , heb jij eigenlijk al eens gebankt met dat ding van je ? , jij had altijd de meeste discussie punten volgens mij en de meest ingewikkelde vragen....moet heel wat uitkomen als ik het zo moet geloven (na 3 jaar ofzo).
 
Last edited:

Ik denk ook dat de combinatie cilinder - uitlaat voor de grootste vermogens verschillen kunnen zorgen.

Mijn carter is ook redelijk extreem bewerkt, kheb maar 1x op de bank gestaan, en het vermogen viel bijster tegen, nou speelden er ook wel andere factoren een rol, maar dat terzijde... hopelijk binnenkort weer testen, met een std speed en dan kijken hoeveel verschil het geeft tov een carter met alleen glijbaantjes en perfecte spoeler aansluiting.

Heeft er niemand pics van een carter wat ze extreem hebben bewerkt.. ? membraan kantelen en dat soort dingen? En wat voor ervaringen ze met dat carter hebben gehad... ben ik nml wel benieuwt naar.
 
Extreme aanpassingen zijn niet per definitie goede aanpassingen. Soms kan een extreme aanpassing goed uitvallen maar het kan ook heel slecht uitvallen. Tot nu toe heb ik aan piaggio carters nog weinig extreme dingen gedaan. Wat ik wel gedaan heb is de dingen die ik altijd doe doorvoeren en aanpassen totdat ik zelf denk dat het "perfect" én haalbaar is.
 
Toch vind ik het wel leuk dat steeds meer mensen laten zien wat ze gedaan hebben en waarom ze het zo gedaan hebben.

Je zou voor de grap eens een groepje mensen bij elkaar moeten zetten die scooters "tuning" als hobby hebben en deze mensen laten nadenken over wat nou het "ideale" carter zou kunnen zijn...of hoe dit eruit zou moeten zien.

Ik denk dat je dan tot best wel interessante conclussies komt
 
Donderdag is mn eigen blok weer geglasparelt na wat aanpassingen enzo, dus dan maak ik wel weer pics...maarja is niet veel bijzonders Gewoon het 'glijbaantje' en pasgemaakt op de spoelers.

Is voor een Evo aangepast btw
 
Mol said:
Sorry, maar omdat jij het misschien goed hebt dat hij WK motoren prepareert heeft ie er wel verstand van?

Ik weet bijna wel zeker dat Henk Jager meer verstand ervan heeft dan jouw en veel members hier including me.
 
Maar goed genoeg over golfbal-effect Ik test wel @ he-ja en hoop dat het goed vlamt. Wie het laatst lacht lach het best
 
Status
Not open for further replies.