Carter tuning #2

Even voorbeeldje van nieuwe getunde carter, niks speciaal. Getuned voor MHR 70cc en 19mm carbu....
 

Attachments

  • carters bewerkt 2.jpg
    carters bewerkt 2.jpg
    62.5 KB · Views: 213
  • carters bewerkt 3.jpg
    carters bewerkt 3.jpg
    56.1 KB · Views: 203
Jow kerel! ;)

ik merk dat dit forum redelijk dood tot uitgestorven is...
ook hoor ik dat de bezoekers op de sbo sprints laag is...

Ik heb hier zelf denk ik ook wel wat mee te maken... in 2014 zal ik iig 1 sprint meerijden
door het uitkering leven is het budget beuken. heb ik 5 jaar 1 blok gebouwt en voor de rest niets meer gedaan...

ik hou jullie op de hoogte over het sprinter project... als ik me belofte waar kan maken iig...
ding wordt gemaakt met samenwerking van st tuning.... op sbo 2014

schrik van de tijden van 94cc machines met nos echt vet....

verder gaat dit over carter tuning...
barry waarom heb je de kleinste spoelers van een 7t vlak gefreest in het carter? EN NIET MET DE SPOELRICHTING MEE?
 
maar de vacuum in de cilinder valt weg als de uitlaatpoort opent... ok ws is er nooit sprake van een compleet vacuum omdat de zuigerveren nooit volledig sluiten...

ik heb ook zitten denken aan spoelpoorten die gewoon openen op 196 graden zeg maar 2 poorten die tegelijk openen met de uitlaatpoort en dusdanig de uitlaatgassen sturen de uitlaatpoort in...

los van je andere 6 of 7 transfers.... bij die 2 spoelpoorten heb je iig wel kans op een blowback in het carter in als het mengsel nog niet volledig uitgebrand is op 196 grd..

of is er ook nog sprake van een vacuum als de spoelpoorten openen? ben benieuwt naar jullie reacties.

verder denk ik dat een blok met hoekige vormen meer koppel onderin geeft... maar het verliest tov een blok dat lekker geflowt is... als het membraan niet volledig meer sluit.
 
Back
Top